YPG و PKK دیر یا زود از سوریه اخراج خواهند شد

سرویس ترکیه- اردوغان گفت به رغم خواست آمریکا، دیر یا زود YPG و PKK از سوریه اخراج خواهند شد و ترکیه اجازه نمی دهد یک دولت مستقل در امتداد مرزهایش تأسیس شود.

به گزارش کردپرس به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن انتقاد از ایالات متحده به خاطر حمایت از گروه کرد یگان های مدافع خلق سوریه (YPG) اطمینان داد که حزب کارگران کردستان (PKK) و YPG دیر یا زود از سوریه اخراج خواهند شد.

اردوغان در مقام انتقاد از آمریکا گفت: «ما چطور می توانیم کشوری را متحد خود بدانیم، در حالی که در حرف به حساسیت های ما احتارام می گذارد، اما در عمل با نادیده گرفتن امنیت ملی ترکیه به ما خیانت می کند؟»

اردوغان یک بار دیگر YPG را شاخۀ سوری PKK و گروهی تروریستی عنوان کرد و گفت: «شاید امروز نتوانیم، اما بالاخره روزی شاخه های سوریه این گروه تروریستی را نابود می کنیم. ما دست روی دست نمی گذاریم و به تماشا نمی نشینیم تا آنها یک دولت تروریستی در امتداد مرزهای ما تأسیس کنند.»

ترکیه همواره مخالف حمایت آمریکا از YPG بود اما آمریکا این گروه را پیاده نظام خود و مؤثرترین نیروی زمینی در مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) می دانست، و به همین خاطر اسلحه و تجهیزات نظامی قابل توجهی در اختیار این گروه قرار داد و باعث خشم هر چه بیشتر ترکیه شد.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 49605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha