همکاری pyd و روسیه به بحران در رابطه آنکارا-مسکو تبدیل می شود

سرویس جهان- دکتر حسین بگچی معتقد است نزدیک شدن هرچه بیشتر روسیه و حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه به بحران در روابط آنکارا با مسکو تبدیل می شود.

به گزارش کردپرس، نیروهای کرد سوریه این هفته ضمن قدردانی از همکاری روسیه در پایان دادن به داعش در شرق رود فرات در سوریه، برای حفاظت از نیروهای روسی در این منطقه اعلام آمادگی کردند. این سطح از همکاری میان نیروهای کرد سوریه با روسیه کم نظیر گزارش شده است.

حسین بگچی، استاد روابط بین الملل و کارشناس مسائل خاورمیانه از دانشگاه فنی خاورمیانه به خبرگزاری شین هوای چین گفته است: ما نمی توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم رویکرد جدید روسیه/ PYD به یک بحران در روابط میان روسیه و ترکیه تبدیل می شود.

وی افزود: ترکیه جلودار روابط اقتصادی و سیاسی با ترکیه است و استفاده از این وضعیت را به عنوان یک بازیگر شطرنج آغاز کرده است. تاکید می کنم مسئله کردها دیر یا زود به یک بحران میان این دو کشور تبدیل خواهد شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به این که روسیه مدتهاست که نسبت به مسائل کردها بی تفاوت نبوده گفت: تعامل روسیه با حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه غیرمنتظره نبوده است.

دکتر بگچی با یادآوری همکاری روسیه با PYD/YPG در جنگ با داعش در سوریه افزود: روسیه فاکتور کردها را به سیاست خارجی خود افزوده و به این مسئله ادامه خواهد داد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 49608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha