العبادی فشارهای آمریکا برای دادن امتیازات غیرقانونی به اقلیم کردستان را نخواهد پذیرفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از رهبران ترکمانی ائتلاف دولت قانون گفت: نخست وزیر عراق هرگز فشارهای آمریکا برای دادن امتیازات غیرقانونی به اقلیم کردستان را نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس ، جاسم محمد جعفر به حیدر العبادی ، نخست وزیر عراق نزدیک است ، در گفتگو با پایگاه خبری « بغداد الیوم» افزود : نخست وزیر عراق از فشارهای آمریکا به دولت فدرال برای بحران بغداد- اربیل ناراضی است ، لذا هرگز این فشارها را برای دادن امتیازات غیرقانونی به اقلیم کردستان ، نخواهد پذیرفت.

جعفر ضمن اشاره به اینکه ورود نیروهای دولت فدرال عراق به مناطق مورد مناقشه با نظارت مستشاران آمریکایی و مستشاران نیروهای پیشمرگ و دولت مرکزی صورت گرفته بود ، افزود: مشکل اصلی اکنون مداخله مسعود بارزانی ، رئیس سابق اقلیم کردستان در این بحران و ندادن اجازه به پیشمرگ ها برای عقب نشینی به خط آبی مربوط مرزهای سال 2003 و عقب نشینی این نیروها از گذرگاه های ابراهیم خلیل و فیشخابور است.

وی تاکید کرد که آمریکا اکنون به جای فشار آوردن به کردها برای اجرای توافق های صورت گرفته با بغداد ، به دولت فدرال برای پاسخگویی به درخواست های غیرقانونی دولت اقلیم کردستان فشار می آورد و این موضوع به ناراحتی و نارضایتی العبادی از این فشارها انجامیده است.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 50273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha