اجلاس استانی «نماز و فضای مجازی»  در کردستان برگزار شد

سرویس کردستان- سومین اجلاس استانی با عنوان «نماز و فضای مجازی» با حضور مسئولان استانی امروز، 28 آذرماه در مجتمع ایثار برگزار شد.

به گزارش کرد پرس مهدی طالبی، مسئول ستاد اقامه نماز استان کردستان در این مراسم با بیان اینکه به‌واسطه اهمیت و اثرگذاری فضای مجازی در جامعه اجلاس امسال با عنوان «نماز و فضای مجازی» نام‌گذاری شده است، گفت: در استان کردستان در زمینه فضای مجازی استعداد و پتانسیل فوق‌العاده وجود دارد و به همان میزان هم کم‌کاری در ابن فضا داشته‌ایم .

وی با اشاره به برگزاری اجلاس کشوری امسال در استان هرمزگان برگزار می‌شود، بیان کرد: در فراخوان امسال اجلاس بالغ‌بر چهار هزار اثر در حوزه‌های مختلف فضای مجازی، انیمیشن، تولید نرم‌افزارهای مختلف به دبیرخانه اجلاس ارسال ‌شده است .

ا اعلام اینکه هر جشنواره و همایش یک تعداد منتخب دارد، بیان کرد: استان کردستان باوجود استعدادهای زیاد جزء استان‌هایی است که هیچ اثر قابل ارائه و حائز رتبه نداشتیم .

وی عنوان کرد: اجلاس استانی مقدمه‌ای است تا در فضای مجازی به‌ویژه در زمینه نماز کار کنیم و اثرهای خوب و اثرگذاری را تولید کنیم .

طالبی ادامه داد: امروز همگان اعم از جوانان و نوجوانان، میان‌سالان و بزرگ‌سالان درگیر فضای مجازی هستند که همین امر وظیفه ما را برای تولید محتوای دینی سنگین‌تر می‌کند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه هر حاکمیتی که به ارزش ها و آموزه های نماز پایبند بوده در مقابل این غده سرطانی داعش قیام کردند.

حسین فیروزی گفت: در توسعه فرهنگ نماز روحانیون همواره راهنمای جامعه بوده و هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ نماز در تعالی اجتماعی و همبستگی اجتماعی و هوبت تعریف شده مسلمانان بسیار اثربخش است، عنوان کرد: بیت المقدس برای تمام مسلمانان مورد احترام است و یکی از شناسه های روح همبستگی و هویت ملت های مسلمانان و ادیان توحیدی است.

وی بیان کرد: وقتی ترامپ با زیرپاگذاشتن موازین بین المللی به طور غیرقانونی بیت المقدس را به نام پایتخت رژیم اشغالگر قدس نامگذاری کرد مسلمانان دنیا نسبت به این اقدام خشمگین و اعتراض کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه نمازهای جمعه مسلمان ها را در تمام کشورهای اسلامی به قیام و روح همبستگی فرا خواند، افزود: نماز جمعه خشم در شهرهای مختلف دنیا بعد از روز چهارشنبه ای سیاهی که ترامپ موضوع مذکور را مطرح کرد، اقامه شد.

فیروزی اضافه کرد: اقدام ذکر شده روح همبستگی را به مسلمان ها داد و انها بر علیه ظلم قیام کردند چراکه قدس هویت و متعلق به مسلمانان است.

وی عنوان کرد: راهبرد صحیح ملت های مسلمان را از فرهنگ نماز و توجه به اعتقادات و موازین دینی آنها قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: در منطقه ما چند سالی است بواسطه سیاست های استعماری غده ای بنام داعش پدیدارشده که حمایت های مالی آمریکا و صهیونیست از این گروه تکفیری بر کسی پوشیده نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه کدامیک از دولت ها بر علیه این غده سرطانی قیام کردند، اظهارداشت: هر حاکمیتی که به ارزش ها و آموزه های نماز پایبند بوده در مقابل این غده سرطانی قیام کردندو ایران اسلامی سربلند تر از از کشورهای دیگر است چراکه هزینه هایی بر خود تحمیل کرد تا داعش را سرکوب کند.

وی عنوان کرد: روح و فرهنگ نماز در کشورما به مدیران و سربازان میدان عمل قدرت بخشیده در این راستا قدم بردارند.

فیروزی اظهارداشت: برای تعالی فردی و اجتماعی به ترویج، تعمیق و ریشه دار کردن فرهنگ نمار نیاز جدی داریم.

وی بیان کرد: بی شک تولید محتوای فرهنگی در حوزه فضای مجازی موجب جلب توجه بیشتر مردم ما به اثرات نماز می شود و کردستان در این راستا ظرفیت فراوانی دارد و باید از آن استفاده کرد.

کد خبر 50355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha