انتقاد از نزدیک شدن حزب دمکرات کردستان به‌ نوری مالکی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو شورای رهبری حزب اتحادیە میهنی کردستان با انتقاد از تلاش حزب دمکرات برای نزدیک شدن به جریان سیاسی نوری مالکی در عراق، هدف از این کار را خروج این حزب از انزوای سیاسی عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، فرید اسه سرد در گفتگو با سایت خبری اس ان ان گفت که پیشتر اگر هریک از جریان های سیاسی اقلیم کردستان تماسی با نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق(نخست وزیر پیشین این کشور) برقرار می کرد؛ از سوی رسانه های حزب دمکرات مورد هجوم انتقاد های شدید قرار گرفته و "کُرد مالکی" خطاب می شد، اما اکنون حزب دمکرات و رسانه های وابسته آن بیش از هر جریان دیگری برای نزدیک شدن به مالکی و حزب الدعوه متبوع وی، تلاش می کنند.

عضو شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی در ادامه، رسانه های حزب دمکرات را، به عدم صداقت و راستگویی متهم کرده و افزود روابط حزب دمکرات با تمام جریان های سیاسی عراقی، به دلیل برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان، قطع شده و این حزب در تلاش است با نزدیک شدن به حزب الدعوه و نوری مالکی، روابط خود را به هر قیمتی که شده، ترمیم کند و از انزوای سیاسی خارج شود.

همچنین تاکید کرد که اگر حزب دمکرات، در انتخابات پیش روی عراق با حزب نوری مالکی وارد ائتلاف شود، چنین اقدامی اولین مورد از ائتلاف جریان های سیاسی کُردی با احزاب عربی عراق خوهد بود و موجب ایجاد تفرقە و پراکندگی میان کُردها می شود.

کد خبر 50857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha