وزیر کشور:با بی نظمی و قانون گریزی مسئله ای حل نمی شود/نمی گذاریم جامعه دچار تزلزل و ناامنی شود

سرویس ایران- وزیر کشور گفت: ما تجربیات بی نظمی، خشونت ورزی و قانون شکنی را در کشورهای منطقه می بینیم لذا اگر می خواهیم مسائل معیشت، مطالبات و نیازها و درخواست های بحق مردم جامه عمل پوشیده شود راه های قانونی فراهم است، با بی نظمی و قانون گریزی مسئله ای حل نمی شود.

به گزارش کردپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز- یکشنبه- در نخستین اجلاس پنجمین دوره شورایعالی استان ها که در محل وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی با بیان این مطلب افزود: دولت تدبیر و امید توانست تورم 40 درصدی را به زیر 10 درصد برساند، همچنین رکود اقتصادی منفی 5.8 به 10 درصد رسیده و این آمار در سال جاری هم حدود 5 یا 6 درصد خواهد بود.
وزیر کشور ادامه داد: از سوی دیگر ثبات در بازار از نتایج مثبت اقتصادی است هرچند همه این ها نمی تواند مطالبات و خلاها و نیازهایی که جامعه ما به دنبال برخی ناکارآمدی ها به آنها نرسیده را جبران کند ولی مسیر و سرعت کار به گونه ای است که می توان با تداوم و تقویت آن به مطالبات منطقی و به حق مردم پاسخ مناسب دهیم.
رحمانی فضلی با اشاره به ایجاد ثبات در حوزه سیاست داخلی تاکید کرد: چندین انتخابات در این دولت با مشارکت بالای مردم و با آزادی و نشاط و شوری که احزاب سیاسی و شخصیت ها ایجاد کردند برگزار شد.
وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه اجتماعی از مشارکت بسیار قوی در همه اقشار و اقلیت‌ها و نژادها برخورداریم، تصریح کرد: در حوزه امنیت با استقرار کامل امنیت در دل منطقه ای که نا امنی بزرگترین ویژگی آن است همه نشان از موفقیت جمهوری اسلامی ایران است، منتها باید بدانیم این جامعه و این موفقیت ها دشمنان و تهدیداتی دارند که باید آنها را بشناسیم و برخورد مناسب داشته و مقتضی با هر شرایط پاسخ های درخور دهیم.
رحمانی فضلی ادامه داد: اگر گفته می شود امنیت کامل برقرار است به معنی آن نیست که تهدیدات امنیتی نداریم اگر می گوییم ثبات در بازار است به معنی این نیست که در حوزه اقتصادی مشکل نداریم، لذا اگر وحدت و انسجام و هماهنگی در حوزه اجتماعی است به معنای آن نیست که این وحدت و انسجام نمی تواند دست خوش تلاطم هایی شود.
وزیر کشور اضافه کرد: این 38 سال به ما آموخته که شرایط را رصد کرده و باید تحلیل و مراقبت کنیم و همه ایمان داشته باشیم محور اصلی همه این توفیقات مردم هستند و ما تا زمانی که به ملت وصل باشیم و در جهت رضایتمندی، احترام مردم و ملت حرکت کرده و ارزش های مردم و ملت را باور داشته باشیم و در اعتلای آن بکوشیم حتما مردم مدافع و حامی انقلاب اسلامی، حکومت و دولت خواهند بود.
رحمانی فضلی بیان کرد: در حوادث چند روز گذشته شاهد بودید یکبار دیگر دست همه کسانی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران بغض و کینه دارند و توطئه می کنند و امنیت و رضایتمندی و ثبات ایران و مردم را نمی پسندند رو شد.
وزیر کشور یادآور شد: اینکه مردم مطالبه گری کنند چیز عجیبی نیست و همیشه مردم این مطالبه گری را داشته اند، لذا در این ارتباط همواره تجمعاتی داشته ایم و همیشه مردم مراجعاتی را به مسئولان داشته اند و این تجمعات در مقابل مجلس، دولت و استانداری ها و جاهای مختلف برگزار شده و دولت، مجلس و قوه قضاییه و مسئولان متوسل بودند که این مراجعات و مطالبات را به گونه ای پاسخ دهند که به تجمع و اعتراضات ناشی از آن کشیده نشود.
رحمانی فضلی گفت: ما وارث موسسه ها و نظام های مالی بوده ایم که هیچکدام از این موسسات و نظام های مالی در این دولت اتفاق نیافتاده است و همه این ها برای زمانی است که بدون حساب و کتاب و بدون نظارت و بدون کنترل و مدیریت ایجاد شدند و در این شرایط مردم اعتماد کردند و این ها به دلیل عدم توجه و مدیریت غلط به شرایطی رسیدند که مردم را دچار مشکل کردند، اکنون بیش از 95 درصد مشکلات مالی این موسسات را دولت حل کرده است و رقم بسیار بزرگی به مردم پرداخت شده و تنها حدود 3 درصد این افراد که بالای 200 میلیون تومان حساب دارند که تعداد محدودی هم هستند باقیمانده اند.
وزیر کشور با بیان اینکه دولت ضمن ساماندهی موسسات مالی باید ناکارآمدی مدیریت های قبلی را هم پاسخ دهد، اظهارداشت: دولت از طرفی با تورم 48 درصدی و رکودی مواجه بوده که اثر آن در واحدهای تولیدی بوده است، این دولت به طور جد در قالب اقتصاد مقاومتی نسبت به رفع موانع تولید و رونق دارد کار می کند و مسائلی که در زمینه بانک ها و موسسات، پدیده و میزان و ... وجود داشت به مرور حل شده اند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: مردم قطعا حق دارند که مطالبه کنند اما کسانی که این حق مردم را به گونه ای می خواهند مصادره و برخورد کنند که نتیجه اش بی نظمی، بی قانونی و عدم امنیت و رعب و خشونت ورزی و آسیب رساندن به اموال عمومی و اموال مردم باشد و به گونه ای حرکت شود که چهره قانونی و متعالی مردم را در عرصه بین المللی به عنوان قانون شکن مطرح کند قطعا نمی توانیم همچین مسائلی را تحمل کنیم، مردم ما همین 80 میلیونی اند که مستحکم حامی انقلاب و دستاوردهای آن هستند.
وزیر کشور افزود: کسانی که در این روزها با سوء استفاده از فضای مجازی خشونت ورزی را ترویج کردند و آموزش نظام درگیری و ساخت سلاح ها و مواد منفجره دادند و اقدام به تحریک به مقابله با پلیس و مامورین و آتش منازل و مغازه ها و محل کسب مردم کردند، قطعا این ها از مردم نیستند، کسانی که از خویشتن داری متانت و مدارای مقتدرانه پلیس و نیروهای امنیتی سوء استفاده کردند قطعا باید پاسخ این بی نظمی، بی قانونی و بی حرمتی به مردم را بدهند، قطعا مردم از این ها نخواهند گذشت.
رحمانی فضلی ادامه داد: از روز گذشته اقشار، گروه ها و تشکل های مختلف مرتب تماس دارند که اگر شما اعلام کنید حاضریم در هر مکانی که می گویید حضور پیدا کنیم و نسبت به این حرکاتی که بسیار اندک است و در هیچ کدام از این تجمع ها تعدادشان به هزار نفر هم نرسیده مقابله کنیم اما مدارای ما بدلیل این است که ما به اقتدار خود و هوشمندی و هوشیاری مردم ایمان داریم و می دانیم مردم صف خود را از کسانی که خشونت و رعب را ترویج می کنند جدا کرده اند.
وزیر کشور بیان کرد: ما تجربیات بی نظمی، خشونت ورزی و قانون شکنی را در کشورهای منطقه می بینیم لذا اگر می خواهیم مسائل معیشت، مطالبات و نیازها و درخواست های بحق مردم جامه عمل پوشیده شود راه های قانونی فراهم است، با بی نظمی و قانون گریزی مسئله ای حل نمی شود.
رحمانی فضلی تاکید کرد: برای ما تمام افرادی که وارد این صحنه شدند و جزء محرکین و مهیجین پشت صحنه بودند همچنین ارتباطات و مناسبات و کسانی که از فضای مجازی سو استفاده و ترویج خشونت کردند برای ما شناخته شده اند و حتما به موقع با آنها برخودرهای لازم خواهد شد.
وزیر کشور خاطرنشان ساخت: حلقه واسطه حقیقی و قانونی و بحق مردم برای پیگیری حقوق آنها شوراها، منتخبین آنها و نمایندگان مجلس، دولت و ساختارهای دولتی و قوه قضاییه هستند و همه این ها باید ایفای نقش نمایندگی و منتخب بودن خود را به نحو احسنت انجام دهند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: قطعا نمی گذاریم جامعه ما دچار تزلزل و نا امنی شود. کسانی که ذره ای اعتماد به مردم خودشان ندارند و کسانی که در منطقه منتخب مردم خودشان نیستند و مشارکت مردم در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی اصلا در نظامشان طراحی نکردند ادعای حمایت از مردم ما و حقوق آنها را دارند و در رأس آنها رژیم اشغالگر و کشورهای مرتجع منطقه و در رأس نظام بین الملل آمریکا با خوشحالی چنان صحنه هایی را در ذهن معیوب خود تصویر می کنند که انگار در ایران اتفاقی افتاده که می تواند موجب شادی و خوشحالی آنها شود لذا آنها مردم ایران را نشناخته اند قطعا با اقتدار و صلابت و تدبیر همه امور در مسیر خود پیش خواهد رفت و ما مصمم تر از همیشه باید این مطالبات را پاسخ دهیم.

کد خبر 51036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha