دولت عراق حلبچه به را به‌عنوان استان به رسمیت نمی‌شناسد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در اطلاعیه مکتوب دولت عراق تأکید شده که حلبچه در لایحه بودجه 2018 عراق به‌عنوان یک استان مستقل به رسمیت شناخته‌نشده و بودجه‌ای برای آن تعیین نشده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، درحالی‌که تبدیل‌شدن حلبچه به استانی مستقل در پارلمان کردستان عراق به‌صورت رسمی و قانونی به تصویب رسیده، اما دولت عراق در بودجه سال 2018 این کشور، حلبچه را به‌عنوان استانی مستقل به رسمیت نمی‌شناسد.

بر اساس اطلاعیه‌ای در مورد لایحه بودجه 2018 عراق که به امضای مهدی علاق دبیر هیئت دولت عراق رسیده است، تأکید شده که حلبچه در لایحه بودجه 2018 به‌عنوان استانی مستقل به رسمیت شناخته‌نشده و بودجه‌ای برای آن به‌صورت جداگانه تعیین نشده است.

پیش‌بینی می‌شود که با عدم گنجاندن بودجه‌ای مستقل برای حلبچه، بودجه آن جزو استان سلیمانیه تعیین شود.

در همین حال نمایندگان کُرد در مجلس عراق در تلاش هستند که حلبچه در لایحه بودجه به‌عنوان استان به رسمیت شناخته‌شده و بودجه‌ای به آن تعلق گیرد و از کاهش سهم بودجه اقلیم کردستان نیز جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که نمایندگان کُرد مجلس عراق نشست روز گذشته مجلس را که قرار بود برای بررسی لایحه بودجه 2018 برگزار شود، بایکوت کرده و این نشست به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر برگزار نشد.

کد خبر 51275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha