هشدار ترامپ به اردوغان درباره خطر درگیر شدن نیروهای آمریکا و ترکیه

<span style="color:#293340">سرویس جهان- دونالد ترامپ از رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه خواست عملیات نظامی را در عفرین محدود سازد و از هر گونه اقدامی که خطر تقابل میان نیروهای ترکیه وآمریکا را در پی داشته باشد بپرهیزد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت کاخ سفید، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان امروز تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ از این که افزایش تنش ها در عفرین سوریه خطر تحت تاثیر قرار دادن اهداف مشترک دو کشور را در پی داشته باشد ابراز نگرانی کرد.

دونالد ترامپ از رجب طیب اردوغان خواسته است تنش ها را رفع کند، عملیات نظامی را محدود کرده و از هدف قرار دادن غیرنظامیان ممانعت کند تا تعداد آوارگان و پناهندگان افزایش نیابد.

رییس جمهور آمریکا از ترکیه خواست دقت به خرج دهد و از هر گونه اقدامی که ممکن است خطر تقابل میان نیروهای آمریکا و ترکیه را در پی داشته باشد خودداری کند. وی تاکید کرد که هر دو کشور باید همه طرف ها را بر هدف مشترک که شکست داعش است متمرکز کنند.

دو رییس جمهور همچنین از بازگشت 100000 آواره سوری به کشور به دنبال شکست داعش استقبال کردند و خواستار کمک به آوارگان برای بازگشت به کشور شدند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ خواستار همکاری دو جانبه در مورد نگرانی های برحق امنیتی ترکیه شد. دو رییس جمهور آمریکا و ترکیه لزوم باثبات کردن سوریه ای متحد را که هیچ خطری را متوجه همسایگان از جمله ترکیه نکند مورد توجه قرار دادند.

دونالد ترامپ همچنین از آنچه استفاده از ادبیات غلط و غیرسازنده درباره آمریکا در ترکیه خواند و نیز بازداشت شهروندان آمریکا و کارمندان محلی بر پایه حکم وضعیت اضطراری در ترکیه ابراز نگرانی کرد. دو رییس جمهور همچنین خواستار توسعه شراکت استراتژیک میان ترکیه و ایالات متحده بویژه در ایجاد ثبات منطقه ای و مبارزه با تروریسم در همه ابعاد آن شامل مقابله با داعش، حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک و القاعده شدند.

کد خبر 52562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha