دیدار وزیر خارجه فرانسه با نیچروان بارزانی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر خارجه فرانسه در حاشیه اجلاس جهانی داوس با نخست وزیر اقلیم کردستان، دیدار کرده و اعلام کرد که به زودی به اربیل سفر می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، امروز پنج شنبه 5 بهمن/25 ژانویه، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان که به منظور شرکت در اجلاس جهانی داوس در سویس به سر می برند، با ژان ايو لو دريان وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

سایت رسمی دولت اقلیم در این خصوص اعلام کرده که لودریان از آغاز گفتگوهای میان اربیل و بغداد ابراز خوشحالی کرده و حمایت خود را از این گفتگو اعلام کرده و نسبت به نتیجه بخش بودن این گفتگوها اظهار امیدواری کرده است.

وی همچنین اعلام کرده که در آینده نزدیک در کنفرانس مربوط به بازسازی عراق شرکت کرده و پیش از این کنفرانس نیز به بغداد و اربیل سفر می کند

بارزانی در این دیدار ضمن ابراز قدردانی از کمک های فرانسه به اقلیم به ویژه در جنگ داعش و نیز تلاش های رئیس جمهور فرانسه برای حل اختلافات اربیل و بغداد بر پایبندی اقلیم به حل اختلافات خود با بغداد، از طریق گفتگو و در چارچوب قانون اساسی عراق، تأکید کرده و گفت که باید این گفتگوها به نتیجه‌ای عملی که منافع طرفین را تأمین کند، منجر شود.

کد خبر 52625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha