بوی نرگس در زمستانهای دره شهر/شهرستان دره شهر قطب نخست تولید گل نرگس در استان ایلام

سرویس ایلام-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: این شهرستان چند سالی است که به عنوان قطب نخست تولید گل نرگس در استان ایلام فعال بوده و سالیانه صدها هزار شاخه گل نرگس به بازار گل کشور صادر می کند.

طیار فیلی در گفتگو با خبرگزاری کردپرس گفت: هم اکنون بیش از 180 هکتار از زمینهای کشاورزی دیم این شهرستان به تولید گل نرگس اختصاص داشته و با برنامه هایی که در دست اقدام است در سالهای آینده هم این سطح زیر کشت افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه درآمد کشاورزان دره شهری از محل تولید و فروش گل نرگس سالیانه بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون تومان است که به طور متوسط از هر هکتار مزرعه گل نرگس بیش از 25 میلیون تومان درآمد نصیب کشاورزان می شود.
فیلی با بیان اینکه زمینهای کشاورزی دره شهر استعدادهای زیادی برای تولید گل نرگس دارند گفت: ازگذشته های دور گل نرگس به صورت خودرو در کوهستانهای این شهرستان و خصوصا منطقه ماژین رشد کرده است .
تولید 80 درصد گل نرگس استان ایلام در شهرستان دره شهر
وی افزود: به صورت حرفه ای نیز 18 سال است که مزرعه گل نرگس در این شهرستان پرورش داده شده می شود و هم اکنون نیز 80 درصد گل نرگس استان ایلام در شهرستان دره شهر تولید می شود که عمده آن علاوه بر استان ایلام به استان تهران صادر می شود.
وی به زمان تولید گل نرگس اشاره کرد و گفت: پیازهای این گل در آغاز پاییز شروع به رشد کرده و زمان گل دهی آن نیز در بهمن ماه است و در واقع گل نرگس یک گل زمستانی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر به ویژگی های محصول گل نرگس اشاره کرد و گفت: این گل ازمحصولات پردرآمد در بین کشاورزان است که اشتغالزای خوبی دارد همچنین در زمینهای دیم و منابع ملی قابل رشد بوده که با توجه به کمبود آب در کشور فرصتی بسیار مغتنم است.
حمایت جهاد کشاورزی از نرگس کاران
وی افزود: چنانه دولت تسهیلات لازم و کم بهره در اختیار جوانان جویای کار بگذارد کشت این محصول در شهرستان دره شهر می تواند توسعه یابد و البته جهاد کشاورزی هم در پرداخت تسهیلات همکاری خواهد کرد.
فیلی افزود: گل نرگس از مهمترین محصولات کشاورزی در حوزه گل و گیاهان دارویی در این شهرستان است که از لحاظ درآمدزایی هم بسیار با صرفه و مناسب است.
وی در پایان گفت: مناطق زیر کشت گل نرگس در شهرستان دره شهر شامل بخش ماژین و روستاهای حومه دره شهر است که زیر نظر شرکت تعاونی نرگس کاران دره شهر به فعالیت مشغولند.

کد خبر 52792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha