مهمترین تحولات روز یکشنبه 8/11/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز یکشنبه 8 بهمن 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • رجب طیب اردوغان: کوه بورسیا به کنترل ارتش ترکیه درآمده است

در پی درگیری های شدید در کوه بورسیا و بمباران جنگنده های ارتش ترکیه در اطراف این کوه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: کوه بورسیا به کنترل نیروهای ارتش ترکیه درآمده است. نیروهای ارتش ترکیه به سمت عفرین در حرکت هستند.

  • ارتش ترکیه اعلام کرد: در درگیری های امروز عفرین 2 نیروی نظامی ارتش ترکیه کشته شدند

ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرده است: در درگیری های به وجود آمده میان نیروهای این کشور با نظامیان ی.پ.گ در عملیات شاخه زیتون 2 نظامی ارتش ترکیه کشته و 11 تن دیگر زخمی شده اند.

  • شلیک 2 خمپاره دیگر به شهر مرزی ریحانلی

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی، 2 خمپاره دیگر از منطقه عفرین به شهر مرزی ریحانلی در مرزهای جنوبی ترکیه شلیک شده است.

  • معاون کُردتبار آک پارتی: هدف عملیات شاخه زیتون تنها تروریست ها هستند نه شهروندان عادی

مهدی آکر معاون کردتبار حزب عدالت و توسعه در گفتگو با تلویزیون NTV ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات ارتش ترکیه در عفرین عنوان کرده است: چیزی که برای ما اهمیت دارد از میان برداشتن عناصر ترور در این منطقه است. هدف عملیات شاخه زیتون تنها تروریست هایی هستند که در آنجا حضور دارند. دلیل حرکت آرام و با احتیاط نیروهای امنیتی ترکیه نیز همین مسئله است که به شهروندان عادی و حتی محیط زیست کمترین آسیب وارد شود.

  • تماس تلفنی چاووش اوغلو – لاوروف قبل از برگزاری نشست سوچی

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای روسی خود سرگئی لاوروف، در خصوص نشست سوچی گفتگو کرده است.

  • عثمان بایدمیر: سلاح های ناتو علیه کردها مورد استفاده قرار گرفته است

عثمان بایدمیر، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرده است: در حال حاضر سلاح های ناتو علیه کردها استفاده می شود.

خبرگزاری آناتولی: روستای علی باکی در شمال غرب عفرین به کنترل نیروهای ارتش ترکیه درآمده است

نیروهای ارتش ترکیه – ارتش آزاد سوریه در آخرین پیشروی های خود در عفرین از منطقه راجو توانسته اند روستای علی باکی در شمال غرب عفرین را به تصرف خود درآورند.

  • وزیر کشور ترکیه: در اعزاز، جرابلس، ماره فرماندار و رئیس پلیس داریم

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: من به عنوان وزیر کشور ترکیه عرض می کنم. در اعزاز، جرابلس و ماره امروز فرماندار و رئیس پلیس داریم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 52794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha