گزینه های زیادی برای رویارویی با ترکیه داریم/به هیچ قدرتی پشت نبسته ایم

سرویس سوریه-مسئول ارتباط نیروهای(YPG) و نیروهای ائتلاف اطهار کرد:ما گزینه های زیادی در رویارویی با ترکیه داریم که در صورت ادامه جنگ آن ها را بکار خواهیم گرفت.

«پولات جان» یکی از فرماتدهان نیروهای کُرد سوریه در پاسخ به این سوال خبرنگار حوزه جنگ خبرگزاری کُرپرس که چرا تا این لحظه آمریکا به عنوان متحد شما در جنگ با داعش،در قبال تحرکات ترکیه در عفرین اقدامی انجام نداده است،گفت: این مشخص است که هر یک از قدرت ها منافع متفاوتی دارند و براساس آن عمل می کنند.قبلا هم به این صورت بوده است.ما این موضوع را می دانستم و امیدی روی آن نبسته بودیم.

وی ادامه داد:در موضوع عفرین از قبل هم این مسئله برای ما روشن بود که ائتلاف نمی تواند کاری انجام دهد،لذا ما این موضوع را درک کردیم که برای هر رویدادی آماده باشیم.

مسئول ارتباط نیروهای(YPG) و نیروهای ائتلاف با اشاره به د:ما برای دفاع از خاک کردستان سوریه و شمال سوریه استراتيی خود را داریم و می دانستیم که یک روزی امکان دارد که قدرت ها از ما روی برگردانند.

وی افزود:ما از سال 2011 خودمان را برای این جنگ آماده کرده بودیم و می دانستیم که زیاده خواهی های اردوغان پایانی ندارد و دیر یا زود سودای تصرف عفرین را عملی می کند.

پولات جان ضمن بیان این مطلب که گزینه های زیادی در رویارویی با ارتش ترکیه و گروه های جهادی وابسته به آن دارند،خاطرنشان کرد:استراتژی ما تنها مربوط به عفرین نیست و اگر ترکیه اصرار بر ادامه جنگ داشته باشد ما هم برگه زیادی در برابر تجاوزات او روی می کنیم که تصور آن را هم نمی کند.

کد خبر 52796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha