بدهی 38 میلیارد تومانی شهرداری مریوان را چه کسی پاسخگوست ؟

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهردار جدید مریوان اظهار کرد : متاسفانه بدلیل مدیرت غیر اصولی شهردار سابق و همچنین شوراهای دور چهارم مریوان شهرداری این شهر با بدهی سرسام آوری روبرو شده است.

جمال شریفی در جمع خبرنگاران مریوان با اشاره به بدهی های سرسام اور شهرداری این شهر اظهار کرد : بدلیل عدم مدیریت صحیح شهردار سابق و همچنین فعالیت های غیر اصولی اعضای شوراهای دور چهارم مریوان شهرداری این شهر بدهی سرسام آوری دارد.

شریفی افزود : پس از بررسی امورات گذشته و فعالیت های انجام شده از سوی شهردار سابق مریوان و همچنین بررسی وضعیت مالی و..... شهرداری مریوان تا اکنون مبلغی بالغ بر 38 میلیارد تومان که هنوز این مبلغ قطعی نشده به عنوان آخرین مبلغ از میزان بدهی های موجود شهرداری مریوان مشخص شده است.

وی تصریح کرد : عدم مدیرت صحیح و نبود تفکری اندیشمند به همراه راه کارهای مفید و مرثر در دوران شهردار سابق مریوان باعث شده است که شهرداری این شهر با بدهی 38 میلیارد تومانی مواجه شده و توان کاری مفید خود را از دست بدهد.

شهردار جدید مریوان بیان کرد : متاسفانه پرداخت به موقع حقوق کارکنان و کارگران شهرداری هرچند دارای اهمیت زیادی است اما از سوی شهردار سابق شهرداری مریوان مورد توجه قرار نگرفته و این امر باعث دلسردی این افراد شده است.

جمال شریفی افزود : یکی از مهمترین ارکان پیشرفت کارهای عمرانی و ... در هر ارگان و نهادی پرداخت حقوق کارگران و پرسنل ان است چراکه اگر این افراد به موقع بتوانند حقوق خود را دریافت کنند بیش از هر زمانی برای انجام فعالیت های کاری خود رغبت پیدا کرده و بهتر می توانند به فعالیتی که دارند رسدگی کنند.

شریفی خاطرنشان کرد : برخی از کارگران و پرسنل این شهرداری بیش از شش تا نه ماه از حقوقات خود را دریافت نکرده اند و این در حالی است که از ابتدای به سرکار امدن اعضای شوراهای دور پنجم و پس از ان نیز با تغییر شهردار شهرداری مریوان اولین و مهمترین فعالیت موجود در راستای پرداخت حقوقات معوقه بوده است.

3 میلیارد تومان چک های بلامحل شهرداری در دستان مردم است

شهردار جدید مریوان با اشاره به وضعیت اسف بار مالی شهرداری مریوان بیان کرد : متاسفانه بیش از 3 میلیارد تومان چک های بلامحل شهرداری مریوان در دستان مردم است و این امر باعث شده است که بلافاصله پس از واریز اندک مبلغی به حساب شهرداری این مبلغ از سوی اشخاصی که این چک ها را در دست دارند برداشته شود.

جمال شریفی تصریح کرد : از میزان سه میلیاردتومان چک بلامحلی که هم اکنون در دستان مردم است میزان یک میلیارد تومان ان پرداخت شده اما این در حالی است که شهرداری این شهر بدلیل ناتوانی مالی و عدم درآمدپایدار ناتوان از پرداخت این میزان از چک های موجود است.

شریفی بیان کرد : از سوی مدیرت قبلی شهرداری مریوان برای پرداخت های موجود و همچنین اداره مالی صحیح این ارگان مردم نهاد که درامدش از میزان مبالغی که مردم به حساب های شهرداری واریز می کنند است برنامه ای خاص وجود نداشته و این امر باعث ایجاد لطمات جدی به بدنه شهرداری شده است.

شهرداری مریوان سال گذشته کسری بدوجه 11 میلیارد تومانی داشته است

شریفی بیان کرد : برابر قانون و مقررات موجود شهرداری باید هر شش ماه یکبار میزان دارایی ها و میزان بدهی های شهرداری را باید اعلام کند و این در حالی است که شهردار سابق مریوان این امر را انجام نداده اند.

وی بیان کرد : امروزه با بررسی های انجام شده از میزان دارائی ها و بدهی های موجود شهرداری مشخص شده است که بنابر گفته یکی از اعضای سابق شوراهای اسلامی مریوان شهرداری این شهر در سال گذشته کسری بودجه 11 میلیارد تومانی داشته است.

شهردار جدید مریوان خاطرنشان کرد : بدهی و کسری بودجه های میلیاردی شهرداری مریوان در حالی است که در طول سال گذشته بیش از 38 درصد از میزان 40 میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه این نهاد مردمی تحقق یافته است.

شفاف سازی امورات شهرداری از اهم فعالیت های شهرداری مریوان خواهد بود

شهردار جدید مریوان با اشاره به اهمیت شفاف سازی امورات و فعالیت های شهرداری تصریح کرد : متناسفانه برخی از فعالیت های صورت گرفته در شهرداری مریوان به صورت شفاف نبوده و ابهاماتی در آن موجود است که این امر نیز باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه های مختلف برای این ارگان مردم نهاد گشته است.

جمال شریفی افزود : با توجه به بررسی اموال و دارائی های شهرداری و همچنین میزان بدهی هائیکه این ارگان مردم نهاد دارد به نتیجه ای قاطع مبنی بر میزان این امورات نرسیده ایم و این امر نیز نشان دهنده میزان عدم شفافیت های کاری در دوره گذشته را دارد.

وی تصریح کرد : روند شفاف سازی امورات مربوط به شهرداری هر چند ماه یکبار انجام خواهد شد و این امر نیز در اختیار رسانه های موجود برای اطلاع رساندن به مردم فهیم شهرستان مریوان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 52798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha