ممانعت از برگزاری تجمع حمایت از عفرین در اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان- استانداری اربیل مانع از برگزاری تجمع فعالین این شهر، برای حمایت از کردهای سوریه در عفرین و محکومیت حملات ترکیه به عفرین شد.

به گزارش کردپرس، در حالی که 9 روز از آغاز رسمی حـملات ترکیه به کردهای سوریه در عفرین می‌گذرد و دولت اقلیم کردستان نیز در این خصوص سکوت اختیار کرده است؛ استانداری اربیل، مانع از برگزاری تجمع فعالین این شهر برای محکومیت حملات ترکیه به عفرین شد.

هیمن مامند رئیس سازمان مردمی Enough در اربیل به سایت خبری کردی زبان خندان اعلام کرده که استانداری اربیل مانع از برگزاری تجمع آنان برای حمایت از عفرین در مقابل کنسولگری ترکیه در اربیل شده است، اما آنان به تلاش های خود برای برگزاری تجمع فراگیر در اربیل به منظور حمایت از عفرین، ادامه می دهند.

از سوی دیگر احمد کاوانی از وکلای شهر اربیل در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، گفت که پس از اینکه استاندار اربیل حاضر به دادن مجوز برای تجمع در مقابل کنسولگری ترکیه نشد، فعالین این شهر خواستار کسب مجوز از استانداری برای برگزاری تجمع در مقابل کنسولگری آمریکا در اربیل به منظور حمایت از عفرین شدند، اما استانداری اربیل، بار دیگر از دادن مجوز خودداری کرده و مانع از برگزاری این تجمع مسالمت آمیز شده است.

پیش‌تر استانداری و نیروهای امنیتی در شهر دهوک اقلیم کردستان کە در این منطقە عمدتاً وابسته بە حزب دمکرات هستند، مانع از برگزاری تظاهراتی مشابه در دهوک شدند.

مناطق اربیل و دهوک بە عنوان منطقە نفوذ و قدرت حزب دمکرات کردستان بە رهبری مسعود بارزانی محسوب می شود و بارزانی در پیامی بدون محکوم کردن حملات ترکیه بە عفرین، از قربانی شدن غیرنظامیان در این حملات ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف حملە ترکیه بە کردهای سوریه شد.

در همین حال در برخی شهرهای اقلیم از جملە راپرین و رانیه تظاهراتی مردمی به منظور محکومیت حملات ترکیه به عفرین و نیز حمایت از کردهای سوریه برگزار شده و سایت خبری شارپرس اعلام کرد که امروز دوشنبه 9 بهمن/29 ژانویه، تظاهراتی فراگیر در شهر سلیمانیه به منظور حمایت از عفرین و محکومیت حملات ترکیه انجام می شود.

تظاهرات سلیمانیه با کسب مجوز از استانداری سلیمانیه و با مشارکت مردم و معلمین ناراضی که در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود، در اعتصاب به سر می برند، برگزار می شود.

کد خبر 52802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha