کردها و ایزدی ها نیز در کنگرۀ سوچی شرکت می کنند

سرویس سوریه- هیأت برگزار کنندگان کنگرۀ گفتگوی ملی سوریه در شهر سوچی روسیه اعلام کردند کردها و ایزدی ها نیز در کنار سایر اقوام سوریه در این کنگره شرکت خواهند کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از اسپوتنیک، هیأت برگزار کنندۀ کنگرۀ گفتگوی ملی سوریه که قرار است امروز و فردا در شهر سوچی روسیه برگزار شود، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کردها و ایزدی ها نیز در کنار دیگر اقوام و اقلیت های سوریه در این نشست شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «بیش از یک هزار و ششصد نماینده از همۀ اقشار جامعۀ سوریه برای شرکت در این کنگره دعوت شده اند. از نظر قومی عرب ها اکثریت این نمایندگان را تشکیل می دهند (94.5 درصد). علاوه بر این، کردها و همچنین ایزدی ها، آشوری ها، ارمنی ها، سیرکاسی ها، چچنی ها، داغستانی ها، آبخازیایی ها، ترکمن ها و دروزی ها نیز در این کنگره حضور دارند.»

این در حالی است که حملۀ نظامی ترکیه به عفرین، که وارد دهمین روز خود شده است، بر این کنگره سایه افکنده و کردها اعلام کرده اند در اعتراض به این حمله و سکوت روسیه در قبال آن، در این نشست حضور نخواهند داشت. برخی از مقامات کرد روسیه را به خیانت به کردهای سوریه متهم کرده اند.

علاوه بر طرف های سوری، نمایندگانی از اعضای ثابت شورای امنیت سازمان ملل متحد، و نمایندگانی از کشورهای مصر، عراق، اردن، قزاقستان، لبنان و عربستان سعودی به عنوان ناظر در این کنگره حضور خواهند داشت.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha