تحویل کامل نفت اقلیم کردستان به بغداد مشروط است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده کُرد مجلس عراق تأکید کرد که اگر دولت عراق حاضر به پرداخت دستمزد شرکت های نفتی فعال در اقلیم کردستان نباشد، اقلیم نیز نمی تواند تمام نفت خود را به بغداد تحویل دهد.

به گزارش کردپرس، جمال کوچر در گفتگو با سایت خبری SNN اعلام کرد که اگر دولت عراق درخواست‌های اقلیم کردستان را قبول نکرده و حاضر به پرداخت دستمزد شرکت های نفتی فعال در حوزه نفتی اقلیم کردستان نباشد، اقلیم نیز نمی تواند همه نفت خود را به بغداد تحویل دهد.

نماینده کُرد در مجلس عراق افزود که دو گزینە برای توافق میان اربیل و بغداد وجود دارد، اول اینکه بغداد مسئولیت بازپرداخت بدهی های اقلیم را بر عهده بگیرد و یا اینکه اجازه دهد، اقلیم خود بخشی از نفتش را برای پرداخت این بدهی ها به فروش برساند، چراکه بنا به قانون اساسی اقلیم اختیار کنترل میادین نفتی و نفت خود را دارد و این قانون برای بغداد نیز الزام‌آور است.

جمال کوچر تأکید کرد عبادی نمی خواهد پیش از برگزاری انتخابات عراق با اقلیم کردستان وارد هیچ گونە توافقی شود، اما به نظر می رسد، بعد از انتخابات حاضر به انجام دادن گفتگویی جدی برای حل مشکلات باشد.

وی اشاره کرد که احضار شرکت نفتی روس نفت که با اقلیم وارد قرارداد نفتی شده، از سوی بغداد، به منظور اعمال فشار بر اقلیم کردستان در مورد این قراردادهای نفتی بوده؛ چراکه بغداد سعی دارد با به زانو درآوردن اقلیم کردستان و تحمیل شروط خود، با اربیل وارد توافق شود، اما پس از برگزاری انتخابات در عراق، معادلات تغییر می‌یابد.

کد خبر 53264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha