بخش هایی از YPG و ارتش آزاد که با داعش نمی جنگند از حمایت آمریکا بی بهره خواهند شد

سرویس سوریه- پنتاگون حمایت از متحدان خود در سوریه را، در صورتی که بر موضوعی غیر از نبرد با داعش تمرکز کنند، قطع خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، روزنامۀ حریت ترکیه مدعی شد اریک پاهون سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) به این روزنامه گفته است کشورش حمایت خود را از بخش هایی از یگان های مدافع خلق (YPG) که با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مبارزه نمی کند، قطع خواهد کرد.

در همین حال پایگاه خبری احوال ادعا کرد پاهون در گفتگو با حریت دربارۀ قطع حمایت کشورش از ارتش آزاد سوریه سخن گفته و اعلام کرد ه است: «آنها که همراه ما می جنگند اعضای اپوزیسیون سوریه هستند که کنترل های امنیتی را پشت سر گذاشته اند. اگر این واحدها تصمیم بگیرند بر موضوعی دیگر غیر از داعش تمرکز کنند – که می تواند ترکیه یا حکومت سوریه باشد – حمایت از آنها قطع خواهد شد.»

از این جمله چنان بر می آید که مقصود پاهون هر دو گروه مذکور بوده باشد.

پاهون ابراز امیدواری کرد که تعداد کمی از نیروهای YPG از دیگر بخش های سوریه برای پیوستن به نبرد عفرین سنگرهای خود را ترک کنند، اما در عین حال آن را امری طبیعی و پذیرفتنی خواند: «بعضی از این افراد اهل عفرین هستند. خانۀ شما مورد حمله قرار گرفته است و شما باز می گردید و از آن دفاع می کنید.»

پاهون نسبت به حملۀ احتمالی ترکیه به منبج ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما امیدواریم ترکیه از عفرین به سمت منبج حرکت نکند. ما بسیار نگران این موضوع هستیم.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 53342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha