اشتغال زایی برای  95 نفر در پیرانشهر با افتتاح طرح های خدماتی و عمرانی دهه فجر

سرویس آذربایجان غربی_ در طرح های افتتاح شده در دهه فجر در شهرستان پیرانشهر 95 نفر بکار گیری شده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارکه فجر در شهرستان پیرانشهر چند طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی افتتاح شده که با افتتاح آنها فرصت اشتغال برای 95 نفر را فراهم شده است.

مهندس عبدالقادر قریشی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیرانشهر در آئین افتتاح پروژه سردخانه آمونیاکی پیرانشهر که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان انجام شد، گفت: این سردخانه با ظرفیت 5 هزار تنی یکی از سرخانه های بزرگ در جنوب استان بشمار می رود که در زودترین زمان ممکن طرفیت آن بطور کامل تکمیل گردید.

وی ادامه داد: این سردخانه با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آورده شخصی، برای 20 نفر بطور مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مهندس بیگ زاده، مدیر کمیته امداد امام خمینی پیرانشهر نیز در آئین افتتاح یک مرکز قالیبافی و سازنده تابلو فرش در پیرانشهر گفت: در این مرکز که با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال از محل تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی پیرانشهر تجهیز شده است تعداد 70 نفر از بانوان علاقمند و کارآفرین مشغول به کار شده اند.

وی ادامه داد: این طرح جزء 219 طرحی است که با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان از محل ارائه تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی در سال 96 بصورت نمادین در این شهرستان به بهره برداری رسیده است که با تأمین اعتبارات کامل آن شاهد افزایش بکار گیری بیشتر نیروی کار در آن خواهیم بود.

بیگ زاده همچنین در خصوص بهره برداری از یک کارگاره قالیشویی در پیرانشهر گفت: این کارگاه با هزینه کرد مبلغ 650 میلیون ریال از محل تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی کمیته امداد امام خمینی پیرانشهر به بهره برداری رسیده است که در ان تعداد 5 نفر نیروی جوان مشغول بکار شده اند.

در مجموع طرح های افتتاح شده در شهرستان پیرانشهر فرصت اشتغال زایی برای تعداد 95 نفر فراهم شده است.

همچنین در ادامه افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی در ایام الله دهه فجر شهرستان پیرانشهر با حضور فرماندار و جمعی دیگر از سمئولان شهرستانی بهره برداری از آسفالت معابر روستای هنگ آباد از توابع بخش مرکزی پیرانشهر به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و با هزینه کل به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان انجام شد.

کد خبر 53348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha