مهمترین تحولات روز چهارشنبه 18/11/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز چهارشنبه 18 بهمن 1396 در کشور ترکیه می اندازیم

  • رهبر CHP از حکومت ترکیه خواست برای پیشگیری از تلفات نظامیان به سمت شهر عفرین پیشروی نکند

کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) از حکومت ترکیه خواست برای پیشگیری از تلفات بیشتر این کشور دست از پیشروی بیشتر برداشته و در پی ایجاد یک منطقه امن در مرزهای خود برای ورود به شهر عفرین تلاش نکند.

  • با رأی پارلمان ترکیه نمایندگی فرهاد اینجو، نمایندۀ HDP لغو شد

فرهاد اینجو نمایندۀ حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از شرناخ با رای نمایندگان پارلمان ترکیه از پارلمان این کشور اخراج و نمایندگی وی باطل شد.

  • برگزاری نشست امنیتی فوق العاده به ریاست اردوغان

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به صورت فوق العاده یک نشست امنیتی با مقامات ترکیه برگزار کرد و در این نشست تحولات سوریه و جنگ عفرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه، ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه، سلیمان سویلو وزیر کشور و نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه در این نشست در کاخ ریاست جمهوری حضور داشتند.

  • خبرگزاری احوال: به نظر می رسد روسیه پرواز جنگنده های ترکیه بر فراز عفرین را ممنوع کرده است

ارتش ترکیه از زمان سقوط هواپیمای بمب افکن روسی در منطقۀ ادلب تاکنون حملات هوایی خود را به کانتون عفرین متوقف کرده است. پایگاه خبری احوال ادعا می کند دلیل توقف حملات هوایی ترکیه این است که روسیه در عفرین منطقۀ پرواز ممنوع اعلام کرده است.

  • حمله خمپاره ای به نظامیان ارتش ترکیه در اطراف کوه دارمیک

ارتش ترکیه در 19مین روز از عملیات های نیروهای مسلح ترکیه در عفرین طی بیانیه ای اعلام کرده است: در حمله خمپاره ای نیروهای ی.پ.گ به مواضع نیروهای ارتش ترکیه در اطراف کوه دارمیک 10 نظامی ارتش ترکیه زخمی شده است که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

  • دنگیر میر مهمت فرات: عفرین به ویتنام ترکیه تبدیل می شود

دنگیر میر مهمت فرات سیاستمدار برجستۀ کرد و نمایندۀ حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی عنوان کرده است: حکومت ترکیه شاید بتواند منطقۀ عفرین را به کنترل خود در بیاورد، اما این مانند کنترل ایالات متحده بر ویتنام جنوبی خواهد بود. عفرین مقاومت خواهد کرد در نتیجه ترکیه متحمل شکست هایی خواهد شد که توان کنترل وضعیت را از دست خواهد داد و ممکن است به فروپاشی دولت منجر شود

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 53419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha