مهاباد به قطب کشور در تولید برق توسط بخش خصوصی تبدیل می شود

سرویس آذربایجان غربی- بخشدار بخش مرکزی مهاباد گفت: با افتتاح طرح نیروگاه گازی برق 6 مگاواتی و نیروگاه برق خورشیدی 7 مگاواتی این شهرستان به قطب تولید برق و فروش آن به دولت تبدیل می شود.

سلیمان پاکزاد در مراسم کلنگ زنی نیروگاه برق خورشیدی مهاباد به خبرنگار کردپرس گفت: نیروگاه برق خورشیدی 7 مگاواتی در اراضی ملی روستای (قزولقوپێ) با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتبار 35 میلیارد تومان سال آینده افتتاح و تولید آن وارد مدار برق سراسری کشور خواهد شد.

وی ضمن اشاره به کلنگ زنی نیروگاه گازی تولید برق 6 مگاواتی در شهرک صنعتی مهاباد افزود: با این پروژه ها مهاباد به عنوان یکی از شهرهای قطب تولید برق در کشور مطرح خواهد شد و با فروش برق تولیدی به دولت، تحولی عظیم در حوزه ی تولید نیروی برق در مهاباد را شاهد خواهیم بود.

پاکزاد اظهار داشت: با افتتاح نیروگاه برق خورشیدی به طور مستقیم برای 20 نفراشتغالزایی فراهم می شود و نیروهای متخصص فنی و کارگری نیز از روستاهای بخش مرکزی جذب خواهند شد.

وی گفت: اعتبار نیروگاه خورشیدی معادل کل پروژه های بخش مرکزی است که این امر نشان می دهد بخش مرکزی در جذب سرمایه گذار توانسته موفق عمل کند و این مهم در سایه امنیت و پتانسیل بالای مهاباد انجام پذیر است.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان مهاباد ادامه داد: پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی بخش مرکزی در حوزه های کشاورزی، خدماتی و عمرانی 11 پروژه با اعتبار 36 میلیارد تومان بود و دو پروژه ی نیروگاه گازی تولید برق با اعتبار 12 میلیارد و نیروگاه برق خورشیدی با اعتبار 35 میلیارد تومان است که در مجموع اعتبارات پروژه های بخش مرکزی 83 میلیارد تومان می شود.

پاکزاد در خصوص پروژه های بخش مرکزی گفت: کلنگ زنی پروژه ی تجمیع آبیاری تحت فشار در روستای کوسه که ریز، افتتاح دو واحد گلخانه ایی تولید گل و گیاه در دو روستای اگریقاش و دریاس، افتتاح خانه ی مدد جویی روستای اگریقاش، گازرسانی به محور برهان 2 شامل 6 روستا، گازرسانی به روستای کوسه که ریز تا پایان دهه ی فجر، افتتاح پروژه های عمرانی دهیاری های بخش مرکزی شامل؛ آسفالت معابر، جدول گذاری، احداث پل ، جشنواره ی آشپزی و نمایشگاه صنایع دستی و محلی در شهر کوگ تپه شامل برنامه ی دهه ی فجر 96 در بخش مرکزی مهاباد بود.

کد خبر 53480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha