خضری: مسدود ماندن معابر کولبری را با بیت رهبری مطرح کردم

سرویس آذربایجان غربی_ دکتر رسول خضری، در جمع نمازگران پیرانشهر گفت: مشکلات معیشتی مردم منطقه باعث شده است تا در ماههای اخیر بیش از 90 درصد وقت خود را در مجلس صرف رفع این مشکلات نمایم.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع مردم نمازگرار پیرانشهر د رروز جمعه ( 20 بهمن) طی سخنانی گفت: بزرگترین مشکلات مردم این دو حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم می باشد، که مستقماً به سرنوشت قشر بزرگی از ساکنان پیرانشهر و سردشت وابسته است.

وی ادامه داد: در این خصوص تا کنون جلسات متعددی با مسئولان رده بالای مملکتی از جمله وزیر کشور و شخص رئیس جمهور، برگزارشده است و اهمیت این موضوع باعث شد تا برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب موضوع کولبری در چهارچوب قانون مطرح شود تا مسئولان مربوطه با اتخاذ تدابیری در چهار چوب قانون اقتصادی کشور نسبت به رفع مشکلات این قشر محروم مناطق مرزی تدابیری اتخاذ کنند و نسبت به اشتغالزایی آنها اقدامات شایسته ای در نظر بگیرند.

وی با اشاره به این موضوع که بهبود وضعیت اقتصادی مردم امنیت پایدار در مناطق مرزی را بهمراه خواهد داشت، ادامه داد: موضوع مسدود ماندن معابر کولبری و همچنین وضعیت نامناسب کولبران و کارگران مرزی که حدود 5 ماه است در سخترین شرایط معیشتی بسر می برند را از طریق شورای امنیت ملی پیگری کرده ام اما با توجه به اینکه هنوز به نتیجه مثبتی نرسیده ایم ناچاراً موضوع را کتباً به بیت رهبری ارجاع داده ایم که بدون شک نتایج مثبت آن در اسرع وقت به اطلاع عموم خواهد رسید.

نمانیده مردم پیرانشهر و سردشت در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در ادامه بحث مشکلات معیشتی مناطق مرزی و با توجه به طرح ارائه شده به مجلس در خصوص بهره مندی ساکنان مناطق مرزی از کارت الکترونیک مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتری پیشنهاد شده است که این فاصله به 25 کیلومتر افزایش داده شود و همچنین ساکنین مناطق حاشیه نشین شهرهای پیرانشهر و سردشت که واقعاً دارای وضعیت نامناسب معیشتی هستند نیز شامل این طرح شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات مهم که همواره مطرح است موضوع اتوبان جاده تمرچین به پیرانشهر و نقده است که جهت ادامه عملیات دوبانده کردن این محور تعداد 42 شرکت از سراسر کشور درمناقصه آن شرکت کرده بودند که در مرحله اول 38 شرکت توان مقابله با سایر رقبای خود را نداشتند و حذف شدند و از 4 شرکت باقی مانده که جزء بهترین شرکت های مطرح کشور هستند شرکت "برنا" موفق شد تا در این مناقصه برنده شود و طی مدت مشخصی باید نسبت به شروع عملیات دوبانده کردن این محور اقدام کند.

خضری ادامه داد: اعتباری که برای این محور در ردیف اعتبارات ملی کشور درنظر گرفته شده بود برای 25 کیلومتر از طرف پیرانشهر به نقده بود که خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته 5 کیلموتر هم به آن اضافه شد که اکنون این پروژه باید برای 30 کیلومتر بطرف نقده اجرایی شود.

این نماینده مجلس در تشریح آخرین وضعیت بیمارستان جدید پیرانشهر هم گفت: این بمیارستان که جزءیکی از مطالبات بحق مردم پیرانشهر و منطقه است از پیشرفت فیزکی خوبی برخوردار است و با تزریق علی الحساب مبلغ 8 میلیارد تومان در سال 97 اکنون پیمانکار این پروژه بصورت سه شیفته در حال فعالیت است و با برنامه ریزهای صورت گرفته این بیمارستان در ابتدای سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر خضری در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه در حال انجام آبیاری تحت فشار در منطقه گفت: در این خصوص از صندوق توسعه ملی مبلغ 420 میلیارد تومان فقط برای اجرای پروژه عظیم 13 هزار هکتاری آبیاری تحت فشار در حوزه پیرانشهر اختصاص پیدا کرده است که بدون شک با اتمام آن شاهد افزایش چشمگیر بهره وری محصولات کشاورزی و همچنین افزایش قیمت زمین زارعی در منطقه خواهیم شد.

وی در خاتمه سخنان خود ضمن اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، همه این دستاوردها را از برکات نظام دانست و اظهار داشت: همانطور که رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند که مسئولان باید از جناح بندی های سیاسی پرهیز کرده و با اتحاد و همدلی در راستای کاهش مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند، لذا باید همه مسئولان در راستای ارائه خدمات شایسته و بی منت به مردم، عزم خود را بیش از پیش جزم کنند.

کد خبر 53522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha