توافق میان گروه های مسلح مختلف بر سر کنترل پست های بازرسی در شنگال

سرویس عراق و اقلیم کردستان- چند گروه مسلح در شنگال و نیروهای حشدالشعبی در این منطقه، بر سر تحویل تمامی پست های بازرسی شنگال، به نیروهای پلیس و ساکنین منطقه توافق کردند.

به گزارش کردپرس، حیدر ششو فرمانده نیروهای دفاعی ایزدخان در شنگال، طی گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو،گفت که روز شنبه گذشتە میان این نیروها وبخشی از نیروهای پ.ک.ک در منطقه بر سر کنترل یکی از پست های بازرسی و پایین کشیدن پرچم هر دو گروه مجادلاتی روی داده، اما به تیراندازی و درگیری مسلحانه منجر نشده است.

وی افزود که نیروهای پ.ک.ک خواهان کنترل پست های بازرسی تحت کنترل نیروهای دفاعی ایزد خان بوده اند که با مخالفت این نیروها مواجه شده اند و در نهایت نشستی میان این دو نیرو و مسئولین اداری و نیروهای پلیس منطقه و نیروهای حشدالشعبی در شنگال برگزار شده است.

به گفته حیدر ششو در این نشست تمامی گروه های مسلح در شنگال بر سر تحویل کلیه پست های بازرسی شنگال به نیروهای پلیس و ساکنین منطقه توافق، طی دو روز آینده کرده اند.

همچنین تاکید کرد که اگر نیروهای پ.ک.ک، به این توافق پایبند نباشند، باید در منطقه کوچکی از خانه سور محدود شوند.

پس از اشغال شنگال از سوی داعش نیروهای پ.ک.ک وارد منطقه شده و در نبرد با داعش شرکت کردند و پس از آزادی شنگال نیز در حال حاضر بیش از 10 گروه مسلح از جمله نیروهای دفاع ایزد خان به فرماندهی حیدر ششو در منطقه مستقر هستند.

کد خبر 53609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha