ارتش ترکیه نباید وارد شهر عفرین شود / عملیات نباید به منبج گسترش پیدا کند

سرویس ترکیه- قلیچدار اوغلو نسبت به خطرات ورود ترکیه به شهر عفرین و گسترش این عملیات به مناطق شرقی رودخانۀ فرات هشدار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) گفت نیروهای نظامی ترکیه نباید وارد مرکز شهر عفرین شوند.

این نخستین باری نیست که رهبر CHP چنین درخواستی را مطرح می کند. سران این حزب معتقدند ورود نیروهای ارتش ترکیه به عفرین تلفات جنگ را برای ترکیه افزایش می دهد، زیرا نیروهای کرد یگان های مدافع خلق سوریه (YPG) تجربۀ خوبی در جنگ خیابانی دارند. اما این بار قلیچدار اوغلو نسبت به تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «ما از عملیات نظامی در عفرین حمایت می کنیم. ما نمی خواهیم گروه های تروریستی در کنار مرزهای ما لانه کنند. ما باید مرزهای خودو را ایمن کنیم. اما ورود به شهر عفرین موضوع دیگری است. چرا باید وارد شهری شوید که 500 هزار تن جمعیت دارد؟ چگونه می خواهید تروریست ها را از دیگران تشخیص دهید؟ اگر ما وارد شهر شویم حمام خون راه خواهد افتاد.»

رهبر CHP مخالفت خود را با گسترش عملیات نظامی ترکیه به مناطق شرقی رودخانۀ فرات اعلام کرد و گفت: «جان سربازان ما بی ارزش نیست. اگر او [رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه] می خواهد به تروریسم در همۀ سوریه پایان دهد، سوری ها را آموزش دهد که خودشان مبارزه کنند. چه معنی دارد سربازان ما از خاک سوریه دفاع کنند اما نوجوانان سوری اینجا لم داده باشند؟»

قلیچدار اوغلو از کشورهای غربی که خاورمیانه را به بازار فروش اسلحه های خود تبدیل کرده اند انتقاد کرد و افزود: «مسلح کردن خاورمیانه به خونریزی های بیشتری می انجامد.»

وی گفت: «روی سخنم با به مسلمانان مؤمن است. این خونی که ریخته می شود، خون مسلمانان است. مسلمانان یکدیگر را می کشند. کسانی که به این ها اسلحه می دهند کشورهای غربی هستند. چرا دربارۀ رنج های مردم در سوریه و عراق فکر نمی کنید؟»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 53630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha