مهمترین تحولات روز سه شنبه 24/11/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز سه شنبه 24 بهمن 1396 در کشور ترکیه می اندازیم

  • رجب طیب اردوغان: پس از عفرین نوبت منبج است / آمریکا به نمایش با داعش پایان دهد

جب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: پس از عفرین در منبج و هر جای دیگری که تروریسم باشد اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. نمی توانیم در برابر کمک های آمریکا به تروریست ها که مدعی هم پیمان بودن با ما است، واکنشی نشان ندهیم. ما نیز وارد عمل خواهیم شد، ما دولتی با پیشینۀ تاریخی هستیم. قرن ها است که در اینجا حضور داریم

  • صدور حکم 5 سال زندان به نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در ارتباط با پرونده "کامیون های میت"

دادگاه شعبه 2. جزایی استانبول بعد از ماه ها حکم خود علیه انیس بربر اوغلو، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه را در ارتباط با "پرونده های میت" صادر کرده و بر اساس این حکم وی "افشای مدارک محرمانه دولتی" به 5 سال و 10 ماه زندان محکوم شده است.

  • حملۀ پلیس استانبول به منزل سرپیل کمالبای رئیس مشترک پیشین HDP

پلیس استانبول به منزل شخصی سرپیل کمالبای، رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که دو روز پیش جای خود را به بولدان داد، حمله کرد.

  • در حمله به پایگاه نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق یک تانک منهدم و چند سرباز کشته شدند

صبح امروز به یک پایگاه نظامی ارتش ترکیه در منطقۀ زاخو واقع در اقلیم کردستان عراق مورد حمله قرار گرفت. گفته می شود در این حمله چند سرباز ارتش ترکیه کشته و یک دستگاه تانک نیز منهدم شده است. تاکنون آمار دقیق تلفات این حمله مشخص نشده است.

  • نیروهای کرد یک فروند پهپاد ارتش ترکیه را سرنگون کردند

ارتش دموراتیک سوریه در بیانیه ای اعلام کرد روز گذشته یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش ترکیه را در منطقۀ راجو در کانتون عفرین سرنگون کرده است. این پهپاد از نوع موسوم به «بیرقدار» است که گفته می شود ساخت ترکیه است و شرکت تولید کنندۀ آن متعلق به سلجوق بیرقدار داماد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است.

  • ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه: جنگنده های ترکیه مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را بمباران کرده است

ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه ای با اشاره به عملیات جنگنده های ارتش ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک اعلام کرده است: 16 هدف از مواضع پ.ک.ک در منطقه سینات – هفتانین شمال عراق شناسایی و بمباران شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 53730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha