پخش سریال "خوش نشین ها" با دوبله کردی از سیمای مرکز مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر صدا و سیمای مرکز مهاباد گفت: در عید نوروز سریال "خوش نشین ها" با دوبله کردی تولید مرکز مهاباد، از سیمای این مرکز پخش خواهد شد.

بهرام قوی بنیه مدیر صدا و سیمای مرکز مهاباد پنجشنبه( ۱۷ اسفند ماه) در نشست با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰ درصد برنامه های سیمای مهاباد تولید این مرکز بوده است.

قوی بنیه افزود: صدا و سیمای مرکز مهاباد از ۱۵ اسفند ماه برنامه های تولیدی و خبری مرکز را در راستای معرفی آیین نوروز و آداب و رسوم این منطقه آغاز کرده است. نوروز نماد همدلی و صمیمیت و کنار گذاشتن کدورت هاست در واقع آیینی است که تمام اقوام ایرانی اشتراکات خود را با هم جشن می گیرند.

وی ادامه داد: در صدا و سیمای مهاباد برنامه "نوروزانه" ویژه برنامه تحویل سال از یک ساعت قبل از سال تحویل با حضور چهره‌های شاخص ملی و منطقه ای به صورت زنده پخش خواهد شد. در حوزه صدا نیز ۴ ساعت ویژه برنامه تحویل سال به صورت پخش مستقیم و به زبان فارسی برای مهمانان نوروزی پخش خواهد شد که به معرفی جاذبه‌های گردشگری، هنرهای بومی، صنایع دستی منطقه و میراث فرهنگی می‌پردازد.همچنین در حوزه صدا ارتباط مستقیم با کاروان راهیان نور نیز در برنامه قرار دارد.

مدیر صدا و سیما اظهارداشت: در عید نوروز پخش سریال "خوش نشین ها" با دوبله کردی تولید مرکز مهاباد و گلچینی از برنامه های به روز و جذاب در ژانرهای مختلف در هر دو حوزه صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرکز مهاباد تا کنون بالغ بر 100 برنامه ی صدا و سیما با رتبه بندی( الف) را به زبان کردی دوبله کرده است.

قوی بنیه ادامه داد: در حوزه خبر نیز در دو بخش کردی و فارسی صدا و سیمای مرکز مهاباد در نظر دارد به معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی به عنوان یک ظرفیت گردشگری در منطقه بپردازد همچنین معرفی آثار مشاهیر کرد در رابطه با عید نوروز، ویژه برنامه کودکان و نوجوانان، ترانه های درخواستی، ویژه برنامه های نوروزی از هر دو حوزه صدا و سیما پخش خواهد شد و مرکز سعی دارد در حوزه مجازی نیز عمده این فعالیت‌ها را تولید و پخش نماید.

مدیر صدا و سیمای مرکز مهاباد گفت: در سال ۹۶ واحد سیما موفق شد ۸۴ درصد، رادیو ۹۲ درصد و خبر ۷۵ درصد رضایت مخاطبان را جلب نمایند. رسانه باید زبان مردم، حامی دولت و فراجناحی باشد که در همین راستا مرکز مهاباد در سال گذشته تلاش کرده تا تولید محتوای آن در خصوص پیگیری مطالبات به حق مردم منطقه باشد که با برنامه‌های " رۆژباش" در حوزه صدا و "آیینه" در حوزه سیما توانسته صدای گویای مردم باشد.

وی افزود: این مرکز در بیستمین جشنواره صدا و سیمای مراکز استانها در سنندج موفق شود 10 جایزه در بخش های مختلف کسب کند همچنین برای اولین بار در حوزه تولید سریال با ساخت سریال "باور" نامزد دریافت جایزه از این جشنواره معرفی شد.

در پایان این نشست خبری مدیر صدا و سیمای مرکز مهاباد با اهدای لوح سپاس از اصحاب رسانه به دلیل همکاری با کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر قدردانی کرد.

کد خبر 55196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha