دولت عراق هیچ سهمی را از وام‌های خارجی به اقلیم کردستان نداده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق تأکید کرد که دولت عراق طی سه سال گذشته هیچ سهمی را از وام های دریافتی خارجی به اقلیم کردستان پرداخت نکرده است.

به گزارش کردپرس، نجیبه نجیب در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان گفت که دولت عراق طی سه سال گذشته 250 میلیارد دلار وام خارجی از کشورهای جهان دریافت کرده است، اما در حالی که می بایست سهم اقلیم به عنوان بخشی از عراق از این وام ها از سوی بغداد پرداخت می شد، تاکنون هیچ سهمی از وام های خارجی به اقلیم داده نشده است.

نجیبه نجیب افزود که مردم عراق نیز هیچ اطلاعی از جزئیات وام های دریافتی دولت عراق ندارند و نمی دانند که دولت این وام ها را چگونه و در کجا هزینه می کند و این کشور به چه دلیل زیر بار بدهی های فراوان قرار می گیرد.

نماینده حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق و عضو کمیسیون تولید در مجلس عراق تأکید کرد که مشکل اصلی کُردها در بغداد وجود شخصی مانند حیدر عبادی نخست وزیر عراق و یا نوری مالکی نخست وزیر پیشین نیست، بلکه مشکل اصلی نگرش و دیدگاهی است که از اساس نسبت به اقلیم کردستان در دولت عراق و بغداد وجود دارد و عراق را اداره می کند.

وی حیدر عبادی را متهم کرد که در مورد پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان فقط به دادن وعده اکتفا کرده و هیچ اقدام عملی را انجام نمی دهد و از موضوع حقوق کارمندان اقلیم به عنوان کارت سیاسی به نفع خود و برای بهره برداری های سیاسی استفاده می کند.

کد خبر 55232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha