روحانی وضعیت ایران در سال 96 را تشریح کرد

سرویس ایران- رییس جمهوری اسلامی وضعیت ایران در سال 96 را تشریح کرد و گفت: تورم ایران در این سال تک رقمی بود . در کشور شاهد حرکات مثبتی بودیم و در زمینه های مختلف رکوردهای خوبی داشتیم.

به گزارش کردپرس، حسن روحانی روز یکشنبه و در جمع خبرنگاران با اشاره به زیبایی‌های عید نوروز، گفت: ایرانیان با ذوق سرشار خود بهترین فصل و روز را به عنوان جشن نوروز و آغاز سال جدید خود انتخاب کردند و از طرف دیگر همواره دین مبین اسلام آداب و رسوم نیکو و سنت‌های حسنه از جمله جشن ملی بزرگ ایرانیان را مورد تأیید قرار داده است.

دکتر روحانی اضافه کرد: ایرانیان بعد از اسلام ذوق مضاعفی به خرج داده و هویت ملی خود را با هویت دینی تلفیق کردند و در زمان تحویل سال با اجتماع در مراکز دینی و مذهبی، دست نیاز و دعا به سوی پروردگار بلند کرده و سپس دست اخوت و برادری به یکدیگر می‌دهند.

رئیس جمهور گفت: اخوت، دوستی، احترام به بزرگتر، احسان، نیکوکاری، شاد کردن کودکان و نوجوانان و مسافرت و گردشگری از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که هم با اهداف عالیه اسلام و هم با آداب و رسوم ایرانیان انطباق دارد.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای سال 1396، اظهار داشت: در سال جاری حماسه‌های بسیار بزرگی از طرف ملت ایران آفریده شد که از جمله می‌توان به حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و همچنین حضور پرشور در تمام صحنه‌هایی که به عنوان روزهای ملی و دینی شناخته می‌شود، اشاره کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در طول سال جاری ملت ایران پیشرفت‌ها و گام‌های بسیار مهمی برداشتند، آنچه مردم در انتخابات اردیبهشت ماه از ما می‌خواستند مسأله اشتغال و مهار بیکاری بود و بر اساس اقداماتی که انجام شده است، آمار شاغلین در پاییز امسال از 22 میلیون و 300 هزار نفر به حدود 23 میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است و این بدان معناست که در پاییز 96 نسبت به پاییز 95 حدود 960 هزار شغل ایجاد شده است و این نشان می‌دهد که در مسیر اشتغال‌زایی تلاش‌های خوبی انجام شده اما باید همچنان بر تلاش‌ها و اقدامات خود بیفزاییم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در سال 96 رقم تورم برای دومین بار تک رقمی شد و این از وعده‌هایی بود که در روزهای آغازین دولت یازدهم به مردم داده بودیم. همچنین میزان سرمایه‌گذاری که در سال‌های گذشته منفی بوده است در سال 96 سرمایه‌گذاری ثابت مثبت شد و این به معنای تحرک در زمینه اقتصادی است و در مجموع رشد اقتصادی در 4 سال گذشته به طور متوسط 4.8 بوده است. این در حالی است که رشد اقتصادی دنیا حدود 2.5 بود و این نیز نشان می‌دهد که کشور در مسیر توسعه و رشد در حال حرکت است.

رئیس جمهور افزود: در 8 سال قبل از دولت یازدهم، رشد اقتصادی به طور متوسط 2.3 بوده و این رقم در 4 سال گذشته به 4.8 تبدیل شده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود، بالاتر از 4.5 باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در مجموع شاهد حرکت مثبتی در همه بخش‌های کشور هستیم، گفت: در بخش‌های مختلف رکوردهای خوبی به دست آورده‌ایم، به نحوی که در حوزه آبیاری تحت فشار و سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری بیش از سال‌های قبل، شاهد رشد و توسعه هستیم و در زمینه محصولات کشاورزی از رقم 97 میلیون تن به 127 میلیون تن رسیده‌ایم و شاهد رشد 26 درصدی در تولید محصولات کشاورزی طی 4 سال گذشته هستیم.

کد خبر 55780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha