نامزدهای جدید انتخابات مجلس عراق برنامه‌ای برای تغییرات در کشور ندارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- روزنامه «العربی الجدید » لندن در گزارشی به نامزد شدن چهره های جدیدی در انتخابات پارلمانی آینده عراق پرداخته و می نویسد: رابطه این نامزدهای جدید با احزاب قدیمی حاکم بر عراق به ناامیدی شهروندان عراقی از انجام هرگونه تغییراتی در کشور انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، روزنامه «العربی الجدید» در گزارش خود می‌افزاید: نامزدهای جدید انتخاباتی در عراق برای کسب کرسی‌هایی در مجلس نمایندگان این کشور تلاش می کنند و دارای برنامه‌هایی هستند، اما عراقی‌ها به دلیل ارتباط این نامزدها با احزاب قدیمی حاکم بر عراق، امید خود را به انجام تغییراتی در این کشور ازدست‌داده‌اند.

این روزنامه به نقل از یک عضو کمیسیون عالی انتخابات عراق که نام وی را ذکر نکرده، می نویسد: تعداد افراد جدیدی که برای انتخابات پارلمانی نامزد شده اند، بسیار زیاد است و تعدادی از آن‌ها در این انتخابات به دلیل کاهش محبوبیت نمایندگان کنونی مجلس عراق و مخالفت مردم این کشور با انتخاب مجدد آن‌ها ، رأی خواهند آورد.

این عضو افزود: نامزدهای جدید انتخابات عراق در برنامه های خود وعده های زیادی برای تغییر در کشور داده‌اند که با حجم و اختیارات یک نماینده تناسب ندارد. اکثر آن‌ها وعده بازسازی، خدمات‌رسانی، استخدام و غیره داده‌اند که اجرایی کردن این وعده ها امکان پذیر نیست و تنها تبلیغات انتخاباتی برای کسب آراء بیشتر است.

وی تأکید کرد که اکثر نامزدهای انتخاباتی با احزاب سیاسی که از سال 2003 تاکنون بر کشور حکومت می کنند، مرتبط هستند و این مسئله نشان می دهد که آن‌ها توانایی خروج از سیاست، رویکردها و اهداف این احزاب را نخواهند داشت.

روزنامه «العربی الجدید» در ادامه گزارش خود می‌افزاید: با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، عراقی‌ها امید به حصول تغییراتی در عراق را است داده‌اند؛ چراکه معتقدند نامزدهای جدید هیچ گونه اندیشه هایی برای انجام تغییرات در کشور ندارند و تنها چهرهای جدیدی با سیاست های قدیمی به شمار می روند.

این روزنامه به نقل از محسن العوادی، یکی از رهبران «ائتلاف مدنی» عراق می نویسد: احزاب سیاسی در عراق برای کسب آراء بیشتری در انتخابات، چهره های جدیدی را معرفی و از آن‌ها حمایت و هزینه های تبلیغانی آنان را تأمین کرده اند تا آنان پا را فراتر از سیاست‌هایشان نگذارند، لذا این نامزدها نه تنها دارای هیچ گونه اندیشه ها و اهدافی برای انجام تغییراتی در کشور نیستند، بلکه برای تعمیق اندیشه های سهم خواهی و طایفه‌گرایی تلاش خواهند کرد.

روزنامه «العربی الجدید» در پایان گزارش خود می افزاید: اکنون در عراق شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات پارلمانی آغاز شده و این در حالی است که جامعه عراق به دو بخش مشارکت کنندگان این انتخابات با هدف داشتن آینده ای بهتر پس از 14 سال شکست و ناکامی و تحریم کنندگان انتخابات به دلیل وجود مشکلات حقوقی در برگزاری این انتخابات به‌ویژه از سوی کمیسیون عالی انتخابات و تداوم فساد در کشور تقسیم شده است که انجام هرگونه تغییراتی در این کشور را غیرممکن می‌سازد.

کد خبرنگار: 20103

کد خبر 56763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha