رشد 19 درصدی ارزش تولیدات کالاهای منتخب آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در یازده ماهه سال گذشته به رشد 19 درصدی ارزش تولیدات کالاهای منتخب در سطح کشور دست یافت.

به گزارش کردپرس، جعفرصادق اسکندری روز شنبه (19 فروردین ماه) در جمع خبرنگاران گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ارزیابی جدید وزارت خانه متبوعه در برخی شاخصه ها عملکرد برتری داشته و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: این سازمان رتبه 5 در شاخص میانگین زمان صدور جواز تأسیس با زمان صدور 5 روز، رتبه 5 در طرح های باقیمانده از کل جوازها، رتبه 6 در شاخص تغییرات اشتغال شش ماهه نخست 1396 نسبت به 6 ماهه اول 1395 با رشد 312 نفر، رتبه 7 در گروه شاخص های عملکردی مثل تولید، ارزش افزوده و اشتغال و نیز رشد ارزش تولیدات کالاهای منتخب استان با 19 درصد افزایش و میانگین رشد کشوری 9.3 درصد را کسب کرده است.

اسکندری تصریح کرد: این سازمان در سال گذشته رتبه نخست در شاخص میانگین زمان صدور پروانه بهره برداری با زمان صدور چهار روز را کسب کرد.

اسکندری گفت: در این رابطه رتبه بندی استان ها براساس محاسبه 10 شاخص از جمله تولید، ارزش افزوده و اشتغال با عنوان "شاخص های عملکردی"، نحوه اجرای فرآیندها و ارائه خدمات به متقاضیان بخش و کیفیت ارائه آمار و اطلاعات توسط سازمان های استانی و واحدهای منتخب با عنوان "شاخص های عملیاتی" مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: بخشی از شاخص های عملیاتی مربوط به فضای حاکم بر کسب و کار صنعتی در استانها بوده که بر موضوعاتی نظیر دوره زمانی تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی، میزان پیشرفت آنها و متوسط زمان صدور مجوزهای صنعتی تمرکز دارند.

وی بیان کرد: تمامی اطلاعات و ارقام مربوط به شاخص های ارزیابی از سامانه های بهین یاب و هماهنگ، فرآیندهای مرتبط با صدور مجوزهای صنعتی و فرآیند آمار تولید استخراج شده است.

اسکندری اظهار کرد: در این رابطه رتبه یک در شاخص میانگین زمان صدور پروانه بهره برداری با زمان صدور 4 روز، رتبه سه در شاخص های عملیاتی مانند طرح های باقیمانده، میانگین صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و ارائه آمار تولید و رتبه سوم در شاخص ویژگی های فضای کسب و کار صنعتی بوده است./

کد خبر 56771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha