70 درصد مراکز جهادکشاورزی نوسازی شدند

سرویس کردستان- معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: مراکز جهاد کشاورزی که در قالب مراکز خدمات کشاورزی فعالیت می کردند دچار مشکلات زیادی بودند و در سال های اخیر 70 درصد این مراکز نوسازی شده و در حال ارایه خدمات هستند.

به گزارش کرد پرس، کاظم خاوازی در حاشیه نشست هماهنگی دبیران مناطق پنج گانه ترویج کشور در سنندج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 300 مرکز جهاد کشاورزی در کشور فعالیت می کنند، گفت: ۱۰هزار نفر نیروی کارشناس که در گذشته با عنوان ناظرین گندم با سازمان های جهاد کشاورزی استان ها همکاری داشتند، به عنوان مروجین بخش کشاورزی در سطح کشور ساماندهی شده و در این بخش فعالیت می کنند.

وی گفت: از آنجا که تولید در بخش کشاورزی در مناطق مستعد و دور از شهرها انجام می شود لذا نیاز به مراکزی که برقرار کننده ارتباط بین بهره برداران، مسئولان ومحققان باشد، ضروری بود.

معاون ترویج سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: تعداد نیروی مذکور به عنوان مروجین کشاورزی در مراکز جهاد شهرستان ها ساماندهی شدند.

خاوازی اضافه کرد: این افراد به عنوان رابطین سازمان هم از لحاظ فنی و خدماتی آموزش های لازم را در حوزه های مختلف کسب کردند و آنرا به بهره برداران منتقل می کنند. وی افزود: بخش زیادی از افزایش ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی هم چون شکر، گندم و غیره حاصل تلاش و فعالیت این کارشناسان سازمان است.

کد خبر 56917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha