مهمترین تحولات روز دوشنبه 20/1/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز دوشنبه 20 فروردین 1397 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • نماینده آک پارتی در پارلمان ترکیه: عبدالله گل باید به سکوت خود در خصوص سناریوهای انتخاباتی خاتمه دهد

مهمت متینعر نماینده استانول در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی با اشاره به سناریوهای مطرح شده در خصوص احتمال نامزدی عبدالله گل در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه عنوان کرده است: عبدالله گل باید به سکوت خود خاتمه دهد.

  • حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: مهمترین مسئله ترکیه مسئله کردها است

ییلدیریم کایا، عضو شورای مرکزی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به این موضوع که مسئله کردهای ترکیه مهمترین مسئله ترکیه است؛ عنوان کرد: تاریخ به بدترین نوع ممکن به ما نشان داده است که مسئله کردهای ترکیه با روش های نظامی حل نشده و نخواهد شد. بدون از دست دادن زمان باید هر چه سریع تر مذاکره صلح را آغاز کنیم. ولی در سایه سلاح ها نمی توان در خصوص صلح مذاکره کرد. حتی اگر مذاکره هم کرد، در نهایت صلح به دست نخواهد آمد.

  • رئیس حزب اسلام گرای هدی پار: زمان منطقی برای وضعیت فوق العاده در ترکیه تمام شده است

کریا یاپیچی اوغلو، رئیس حزب اسلام گرای کردی هدی پار، در اظهاراتی با انتقاد از تداوم وضعیت فوق العاده در ترکیه عنوان کرده است: زمان منطقی برای وضعیت فوق العاده در ترکیه خیلی وقت است که تمام شده است.

  • وزیر گمرک و تجارت ترکیه: با پاکسازی شنگال هیچ مانعی پیش روی افتتاح مرز اواکوی نخواهد بود

بولنت تفنگچی، وزیر گمرک و تجارت ترکیه در اظهاراتی با اشاره به باز شدن مرز اوا کوی در مرزهای ترکیه – عراق عنوان کرده است: زمانی که ترور را در شنگال پاکسازی کردیم هیچ مانعی پیش روی مرز اواکوی وجود نخواهد داشت.

  • نخست وزیر ترکیه: YPG از منبج خارج نشود هر آنچه لازم است را انجام خواهیم داد

بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در بازگشت از کابل پایتخت افغانستان به خبرنگاران گفت: در خصوص منبج پا عقب نخواهیم گذاشت، نیروهای YPG از آنجا خارج نشوند، هر آنچه لازم است را برای خارج کردن آنان انجام خواهیم داد.

  • وزیر امور خارجه روسیه: ساده ترین راه عادی سازی وضعیت عفرین تحویل اداره آن به دولت مرکزی سوریه است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه مطبوعاتی خود با اشاره به مسئله عفرین عنوان کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هیچ زمان بر اشغال عفرین تاکید نکرده است. ما بر این باور هستیم که رهبران ترکیه به اهداف اصلی که در عفرین داشتند، دست پیدا کرده اند. از همین رو ساده ترین راه برای عادی سازی وضعیت عفرین باز پس دادن کنترل این سرزمین ها به دولت مرکزی سوریه است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 56945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha