توسعه زیر ساخت گردشگری مریوان به عنوان پایلوت در روستای «نی» اجرا می شود

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به برگزاری مراسمات نوروزی در این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری برخلاف روند سال های پیش دولت برای ایجاد شورونشاط در بین مردم برای برگزاری مراسمات نوروزی مجوز صادر کرد.

محمد شفیعی در نشست هم اندیشی مسئولان با مردم روستای نی که با حضور گسترده مردم این روستا و امام جمعه مریوان، فرمانده سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی شهرستان مریوان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری مراسمات نوروزی امسال با سال های گذشته تفاوت های زیادی داشت که این به نوعی حرکت روبه جلو و حرکتی فرهنگی بود و مردم داری را نشان داد.

شفیعی خاطرنشان کرد: صعه صدر و تصمیم گیری به موقع شورای تامین استان کردستان با پیگیری های موجود منجر به صادر شدن یک دستورالعملی شد که از حالت سلبی به حالت ایجابی رسید و این امر باعث شد که امسال مراسمات نوروزی باشکوهتر از سال های پیش برگزار شود. در سالجاری از سوی دولت مردم شهرها و روستاهای استان کردستان که به مباحث فرهنگی جشن های مردمی و نوروزی علاقه مند بودند را در چتر حمایتی خود قرار داد و این حرکت خوبی بود و ان شاالله استمرار داشته باشد چرا که تجربه این امر در سنندج و مریوان و برخی از شهرستان های استان به خوبی صورت گرفت.

فرماندار شهرستان مریوان با عنوان این نکته که اعطای مجوز رسمی از سوی دولت برای برگزاری جشن های مردمی یک اتفاق امیدوارکننده خوبی در راستای ایجاد شور و نشاط در بین مردم بود، خاطرنشان کرد: امید است با همت و تلاش مسئولان و یاری و همکاری مردم در سال های آینده این امر هرچه باشکوهتر از امسال برگزار شود.

محمد شفیعی افزود: تعداد 7 روستای شهرستان مریوان رسما و قانونا از فرمانداری این شهرستان درخواست برگزاری مراسم نوروز را داشتند که برای همگی آنها مجوز صادر شد و حتی اگر سایر روستاهای موجود و حتی اگر شوراهای مردم شهر مریوان نیز برای برگزاری این مراسم درخواست مجوز می کردند این مجوزها بدون هیچ محدودیتی صادر می شد.

شفیعی بیان کرد: در روستای ننه سال پیش یکسری شیطنت هائی می خواست اتفاق بیفتد که امسال با همت و تلاش دولت و با حضور مردم یک مراسم مردمی بدون دخالت دولت مراسمی باشکوهتر از سال های پیش برگزار شد.

وی تصریح کرد: آمار تخمینی نشان از حضور 2/5 برابری مردم در مراسم جشن نوروزی در روستا ننه می دهد و این نویدی از شور و نشاط مردم است.

فرماندار شهرستان مریوان در ادامه دیدار خود از روستای نی، بیان کرد: تعداد 7 روستای موجود که برای برگزاری مراسمات نوروزی درخواست مجوز کردند هیچ محدودیتی برای شادی آنها قایل نشدیم و اولین شرط فرمانداری برای روستاهائی که می خواستند جشن نوروزی را برگزار کنند افزایش میزان شادی مردم با برنامه های موجود بود که این امر در نظر دولت به شرطی که شرعیات در نظر گرفته و رعایت شوند مشکلی ندارد.

وی بیان کرد: برای شادی مردم به هیچ عنوان مخالفتی از سوی دولت را در پی نخواهد داشت و امید است که برنامه های موجود بر اساس قوانین و مقررات که عرف اسلام رعایت شود صورت بگیرد و همین امر نیز باعث ناخوشنودی استکبار جهانی و دشمنان این دیار را در پی داشت.

محمد شفیعی افزود : مجوزهای موجود به روستاهای اطراف شهرستان در راستای برگزاری جشن و شادی نوروزی مردم برای روستاهائی که درخواست دادند صادر شد و انتظار ما گرفتن مجوز برای این مراسم از سوی مردم روستای نی بود. برگزاری مراسمات نوروزی از سوی اهالی روستاهای این شهرستان به کام دشمن خوش نیامد و آنها نمی توانستند این شادی را نظاره گر باشند و این امر باعث شد که آنها عده ای افراد را تحریک کرده و یکسری اعمال که خلاف قوانین بود را انجام دهند.

فرماندار شهرستان مریوان تصریح کرد: مردم روستای نی از مردمی خون گرم و رشادت پذیری هستند که شهدای زیادی را به این انقلاب هدیه داده اند و این روستا یکی از روستاهای موجود است که همواره با نظام همراه بوده اند و این امر برای دشمنان سخت است و آنها نمی خواهند که این آرامش و نشاط کنونی در این روستا حفظ شود.

محمد شفیعی عنوان کرد: متاسفانه گاها برخی از جوانان گول خورده و تابع رفتارهای دشمنان می شوند و با رفتارهای هنجارشکن خود باعث ایجاد نا آرامی می شوند و باید عنوان کرد که مردم باید اقتدار نظام را حفظ کنند. اقتدار امروزه نظام جمهوری اسلامی باعث شده است که رئیس جمهور آمریکا دیوانه وار رفتار کرده و نتواند حتی رفتارهای خود را کنترل کند لذا از مردم انتظار می رود همان گونه که پیشتر از نفوذ دشمنان جلوگیری می کردند همچنان راه نفوذ و به حاشیه بردن جامعه پیشگیری کنند.

فرماندار این شهرستان در بخشی پایانی سخنان خود، گفت: سال پیش از سوی فرمانداری مریوان روستای نی به عنوان یک روستای پایلوت به وزارت کشور در راستای ایجاد زیرساخت های گردشکری معرفی شد برای انجام زیر ساخت های گردشگری معرفی شده است که مبلع 74 میلیون و 500 تومان در فاز اول به این روستا اختصاص یافته است.

کد خبر 56985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha