رونق جلسات هفتگی جوانان کتاب‌خوان ایلامی

سرویس ایلام – هر هفته یک جلسه و هر هفته یک موضوع. تعدادی از جوانان ایلامی به صورت خودجوش گروهی را تشکیل داده‌اند که خارج از فضای گروه‌های مجازی، هر هفته جمع می‌شوند و درباره‌ی کتابی که خوانده‌اند بحث می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سرگذشت شرکت والمارت، نقش هیزم در اکوسیستم، قومیت های شهر ایلام، مهارت های برقراری ارتباط، جامعه شناسی دین، طرد شدن کولی ها در ایلام و... عناوینی دیگر، موضوعاتی است که هر هفته توسط یکی از جوانان کتاب‌خوان ایلامی در محل کافه‌کتاب اندیشه‌ی ایلام برگزار می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نشست‌های صمیمی به سراغ هماهنگ کننده این جلسات رفتم. محسن حسینی یکی از جوانانی است فارغ التحصیل دانشکده نفت آبادان است و از سال ۹۳ در پالایشگاه گاز ایلام به کار مشغول است. او یکی از بانیان ترویج کتاب‌خوانی در ایلام است که به گفته خودش فعالیت های فرهنگی-اجتماعی‌اش را از خرداد ۹۶ شروع کرده است و تا کنون برنامه‌هایی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب خوانی در شهر ایلام، پارک کودک و روستاهای مورت، حاجی بختیار و آبزاه انجام داده است.
او گفت: جلسات هفتگی اندیشه در راستای افزایش آگاهی و دانش مشتاقان کتاب است که هر هفته یک جلسه در سال 96 برگزار کردیم و امسال قصد داریم به دو هفته در جلسه آن را افزایش دهیم.
حسینی با اعلام این موضوع که علت تشکیل جلسات هفتگی استفاده از دانش و مطالعات دوستان در حوزه های مختلف بوده است، عنوان کرد: قصدمان این است که بتوانیم در کنار هم گام های کوچک و سازنده ای برای ترویج کتابخوانی و فرهنگ گفتگو در جامعه استان ایلام برداریم.
وی با اعلام این موضوع که تا کنون 13 جلسه از این نشست‌ها برگزار شده اظهار امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم هر سال این جلسات را پربارتر، کاربردی تر و قوی تر اجرا کنیم تا دوستان بیشتری در برنامه شرکت کنن و به تبع آن بتوانیم سخنران های ماهرتر و تواناتری به جمعمان دعوت کنیم.
او گفت: عزیزان شرکت کننده در برنامه از حوزه های مختلف علوم انسانی، پزشکی و مهندسی هستن و هر هفته به یک موضوع تخصصی خودشون می‌پردازن.
محسن حسینی افزود: بعضی از آن‌ها شاغل و تعدادی دیگر دانشجو هستند. طیف سنی شرکت کنندگان در نشستهای اندیشه ۱۸تا ۴۵ سال است.
وی توضیح داد: برای فصل بهار 18 جلسه و برای تابستان 24 جلسه را برنامه ریزی کرده ایم.
وی افزود: اینکه ما بخواهیم به سبک TED جلسات را ارائه داده و پیش برویم، قطعا مسیر سخت ولی پرباری خواهد بود اما هدف نهایی ما همین است.

کد خبر 57011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha