کردها امیدی به انتخابات کرکوک ندارند

سرویس جهان- کردهای عراق می گویند با توجه به کاهش نفوذ کردها و ممنوع شدن تبلیغ نمادهای کردی در کرکوک، انتظار ندارند نتایج خوبی در انتخابات این استان کسب کنند.

به گزارش کردپرس، برخی مقامات سیاسی کرد عراق بر این باورند با توجه به این که کردها کنترل بر شهر مهم کرکوک را از دست داده اند و در تبلیغات انتخاباتی از نمادهای مهم کردی مانند پرچم اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگ نمی توانند استفاده کنند نخواهند توانست نتیجه دلخواه را به دست آورند.

محمد عثمان نماینده اتحادیه میهنی در پارلمان عراق از شهر کرکوک به سایت خبری سافرپ نیوز آمریکا گفته است :« کرد در کرکوک یعنی پرچم اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگ، این دو از صحنه کرکوک غایب هستند و شما باید جور دیگری مردم را قانع کنید که به شما رای بدهند.»

وی معتقد است به دلیل عدم اتحاد و ایجاد هماهنگی میان احزاب کرد در کرکوک، انتخابات سختی پیش روی آنها است. اما حتی اگر آنها بتوانند 6 کرسی کسب کنند نمی توان گفت که کردها در کرکوک شکست خورده اند.

احمد عسکری از مقامات حزب اتحادیه میهنی نیز معتقد است وجود اختلاف میان احزاب کرد احتمال پیروز شدن کردها در انتخابات را بویژه در کرکوک محدود می کند. اگر نیروهای پیشمرگ به کرکوک باز نگردند به این معنی است که کردها قادر به تبلیغ انتخاباتی نخواهند بود و این مسئله مهمی در انتخابات در کرکوک است.

کامران محمد از مقامات حزب دموکرات کردستان عراق در کرکوک نیز به این سایت گفت: « احساسات میهن پرستانه کردها و حمایت از کردستان در کرکوک بسیار بالا است اما آیا کسی می تواند در کرکوک درباره این موضوعات صحبت کند؟»

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 57034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha