تثبیت در بازار ارز و نیاز به سرمایه گذار

سرویس ایران-اگر تعیین نرخ ارز دستی توسط دولت را یکی از مکانیزم های کاهش نابسامانی ارز بدانیم،ایجاد عرضه و تقاضای منطقی در جهت رشد سرمایه گذاری و افزایش تجارت را روش دیگر کنترل بازار ارز می توان دانست.

به گزارش کُردپرس،وقتی که گفته می شود ثبات در بازار ارز،این بدین معنی نیست که دولت قیمت ارز را در بازار بصورت دستوری تعیین کند چرا که امکان دارد تعیین دستوری قیمت دلار، در آینده تبعات نامناسبی برای اقتصاد کشور در پی داشته باشد، اما در شرایطی که نابسامانی در بازار ارز مشاهده می شود،می تواند به عنوان پادزهری کوتاه مدت و یا میان مدت از آن بهره گرفت.
هر چند تصمیم دولت برای تعدیل قیمت ارز در بازار با تاخیر صورت گرفت اما اگر این مهم اجرایی شود بخش تولید می تواند در فضای باثبات اقتصادی رونق بگیرد،البته در صورتی که از سوداگری و قاچاق داخلی و خارجی دلار بر مبنای خرید و فروش های غیرمتعارف جلوگیری شود.بدیهی است که نوسانات شدید بازار ارز فعالیت بخش تولید را با مشکل جدی روبرو می کند بنابراین باید دولت برنامه بلند مدت برای ایجاد ثبات در بازار ارز داشته باشد.
رشد سرمایه گذاری بر مبنای عرضه و تقاضای منطقی
همچنین برای جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصاد کشور باید عرضه و تقاضا در بازار ارز با استفاده از مکانیزم های صحیح اقتصادی کنترل شود و در این راستا باید درآمدهای پایدار ارزی کشور را با راهکارهای مانند افزایش صادرات، رشد داد.
کد خبر 57040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha