ائمه جمعه مردم را به استفاده از تسهیلات اشتغال ترغیب کنند

سرویس کردستان- استاندار کردستان از امامان جمعه سطح استان خواست مردم و خصوصا روستائیان را به استفاده از تسهیلات اشتغالزایی ترغیب و تشویق کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشست تخصصی ائمه جمعه استان کردستان با بیان اینکه دولت تسهیلات مناسبی را در بخش اشتغال فراگیر و روستایی به استان اختصاص داده است گفت: ائمه جمعه مردم و خصوصا روستائیان مرزنشین را برای استفاده از این تسهیلات و رونق کارو تولید تشویق کنند.

وی تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان را با سود قرض الحسنه چهار درصد عنوان کرد و گفت: لازم است برای ایجاد اشتغال و رونق تولید مردم به صحنه بیایند و از فرصت پیش آمده برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

استاندار کردستان گفت: هم اکنون در بخش اشتغال فراگیر هزار میلیارد تومان و در بخش اشتغال روستایی 360 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مرادنیا با بیان اینکه همه ارکان نظام نسبت به توسعه کردستان حساسیت دارند افزود: سال گذشته رقمی در حدود هزار و 600 میلیارد تومان در بخش های مختلف عمرانی و توسعه زیرساخت های استان هزینه شده است.

تخصیص مناسب منابع آبی درآمدهای استان را بالا می برد

استاندار کردستان از جمله پتانسیل های موجود برای توسعه کردستان را آب دانست و گفت: اگر ما بتوانیم از منابع آبی استان تخصیص مناسبی دریافت کنیم تولید و درآمدهای استان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در شهریور گذشته میزان بهره مندی استان از آب های مرزی 16 هزار هکتار بود از افزایش این تخصیص به 51 هزار هکتار خبر داد و گفت: اگر همین تخصیص 51 هزار هکتاری از آب های استان اجرا و به نتیجه برسد رقمی معادل هزارو 500 میلیارد تومان به درآمدهای استان افزوده خواهد شد.

مرادنیا افزود: هدف گذاری ما برای بهره مندی از آب های استان رقمی معادل 300 هزار هکتار است و همه تلاش خود را در جهت رسیدن به این میزان به کار خواهیم بست

وی به مجموعه کارها و برنامه های در دست اقدام مدیریت استان برای ایجاد شغل و تغییر سیمای استان نیز گریزی زد و افزود: از جمله این برنامه ها پیگیری به نتیجه رساندن منطقه آزاد بانه ومریوان است که در این رابطه نظر مساعد دولت، کمیسیون های مجلس و منطقه آزاد اخذ شده است و امیدواریم این مصوبه دولت اردیبهشت ماه در صحن مجلس مطرح و مورد موافقت قرار بگیرد.

اخذ مجوز دو واحد پتروشیمی

استاندار کردستان همچنین اخذ مجوز ایجاد دو واحد پتروشیمی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه، طرح تولید زنجیره فولاد و جذب سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه تولید آهن اسفنجی را از دیگر اقدامات در جهت توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری ارزیابی کرد.

بهمن مراد نیا در ادامه سخنان خود گریزی هم به برگزاری جشن های نوروزی زد و در پاسخ به برخی از انتقادها در خصوص این جشن ها گفت: از جمله ظرفیت های مغفول مانده کردستان بحث گردشگری است که می تواند درآمدهای خوبی را نصیب مردم استان کند.

وی افزود: بنابر آمارهای رسمی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش مسافر به کردستان داشتیم که از محل این سفرها درآمدهای قابل توجهی نصیب هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس و دیگر بخش های خدماتی و تجاری شده است.

مرادنیا با بیان اینکه حتما در برگزاری جشن های نوروزی امسال نواقصی وجود داشت که باید برای سالیان آینده مرتفع شود گفت: مردم کردستان بزرگوارانه در این مراسم ها شرکت کردند و اگر احیانا عده ای محدود تخلفاتی داشتند اصل موضوع را نباید زیر سوال برد.

کد خبر 57043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha