شیوه های تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - خبرگزاری «الغدپرس» در گزارشی به آغاز تبلیغات زود هنگام انتخابات پارلمانی در عراق و شیوه های تبلیغاتی پرداخته است.

به گزارش کردپرس، «الغدپرس» در گزارش خود می نویسد: با نزدیک شدن موعد انتخابات پارلمانی در عراق، تبلیغات زودهنگام گسترش یافته و برخی از نامزدها با مطرح کردن مشکلات و نیازهای مردم عراق، به شیوه های مختلفی به تبلیغات می پردازند که درشبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافته و برخی از این تبلیغات به مسخره گرفته شده و اینگونه تبلیغات در شان عراقی ها و دولت عراق دانسته نشده است.

براساس این گزارش، برخی از نامزدها به شیوه ای مبتذل برای کسب آراء شهروندان عراقی تلاش می کنند و تعدادی از آن ها شهروندان را به زیارت اماکن مقدسه در عراق می برند و به آوارگان کمک های غذایی می کنند و به شهروندان وعده ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان تحصیل کرده می دهند.

یکی از نمایندگان یک جریان سیاسی در مجلس عراق که برای انتخابات پارلمانی پیش رو نامزد شده است، تعدادی از شهروندان عراقی را به زیارت مراقد مقدسه می برد و دیگری با هزینه خود شماری از مجروحان حشد الشعبی را معالجه می کند.

در این میان ابتسام الهلالی عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق از لیست ائتلاف دولت قانون به خبرگزاری «الغد پرس» گفت: تمام کسانی که برای انتخابات نامزد می شوند و دارای منصبی در عراق هستند، باید شش ماه قبل از کاندید شدن از منصب خود استعفاء دهند.

الهلالی افزود: مردم عراق هوشیار و بیدار هستند و برخی از تبلیغات انتخاباتی را بی ارزش می دانند و معتقدند که یک نماینده در مجلس عراق باید به طور جدی برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

این گزارش حاکی است، جمیله العبیدی، از جمله نمایندگان کنونی مجلس و نامزد انتخابات پارلمانی پیش رو که به طور زود هنگام به تبلیغات انتخاباتی عجیب و غریبی اقدام کرده است. العبیدی به جوانانی که قصد ازدواج دارند وعده داده است که درصورت رای دادن به او، تمام هزینه های ازدواج آنان را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اگر تبلیغات انتخاباتی به سود جامعه عراق باشد هیچ گونه ضرری ندارد؛ چرا که هدف اصلی خدمت به مردم است.

العبیدی در خصوص مطرح کردن موضوع چند همسری در تبلیغات انتخاباتی خود در سال 2014 گفت: آن هم یک تبلیغات انتخاباتی بود، اما هدف از آن خدمت به شهروندان استانم بوده است.

در این میان مسعود حیدر، نماینده جنبش تغییر (گوران) در مجلس عراق در گفتگو با خبرگزاری «الغدپرس» گفت: سوء استفاده از مناصب و مشکلات و نیازهای مرم در انتخابات از نظر قانونی مجاز نیست و با اخلاقیات جامعه عراق انسجام ندارد.

حیدر ضمن درخواست از احزاب سیاسی برای اجرای برنامه هایی سیاسی برای خدمت به مردم، افزود: به دلیل فقر و بیکاری در عراق تعداد زیادی از شهروندان بی سواد و ضعیف تحت تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات انتخاباتی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد که به طور کلی شهروندان عراقی امید خود را به موفقیت پروسه سیاسی عراق از دست داده اند.

از سوی دیگر ریاض البدران، رئیس اداره انتخابات کمیسیون مستقل عالی انتخابات در عراق در گفتگو با «الغدپرس» گفت: تاکنون هیچ گونه شکایتی از نحوه تبلیغات انتخابی به این کمیسیون ارائه نشده است.

کد خبرنگار: 20103

کد خبر 57047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha