قاسمی: رژیم آل سلمان نگاهی به سرنوشت صدام داشته باشد

سرویس ایران- سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ملت های منطقه نقش عربستان را در تولید و ترویج افراطی گری فراموش نمی کنند، گفت: رژیم آل سلمان نگاهی دوباره و از سرتدبیر به سرنوشت دوست و هم پیمان خود یعنی صدام داشته باشد.

به گزارش کردپرس از وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات ضدایرانی ولیعهد و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سفر به فرانسه گفت: کسانی که نام خود و کشورشان را در لیست متجاوزان و جنایتکاران منطقه ثبت کرده اند و در ردیف دیکتاتورهای متجاوز و جنایتکاری چون صدام قرار گرفته اند، باید بدانند که با طرح ادعاهای بی پایه و اساس علیه ایران، نمی توانند واقعیات را نادیده بگیرند.
وی اضافه کرد: ملت های منطقه نقش عربستان سعودی را در تولید، ترویج و تسلیح افراط گرایان خشونت طلب و تروریست را که در ادوار مختلف و با عناوین گوناگون همچون القاعده و داعش و گروه های مشابه، جنایات و فجایع انسانی بی شماری در برخی از کشورهای همسایه، منطقه و جهان مرتکب شده اند، فراموش نخواهند کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر امروز به هر دلیل رژیم آل سلمان نیازمند تغییر فصلی چهره و استتار کارنامه تاریک خود در این برهه از زمان باشند و به حکم اضطرار و با صرف میلیاردها دلار، دل در گرو خرید حمایت های برخی کشورهای فرامنطقه دارند، باید نگاهی دوباره و از سر تدبیر به تاریخ نه چندان دور منطقه و بویژه سرنوشت دوست و هم پیمان منطقه ای خود یعنی صدام، داشته باشند.
وی تصریح کرد: سرنوشت محتوم آل سلمان با این نوع نگاه و فرافکنی و خرید امنیت و حمایت از دیگران و پشتیبانی از گروه های تروریستی تغییری نخواهد کرد.
قاسمی افزود: حکام کنونی عربستان خود را در کنار رژیم صهیونیستی تبدیل به نماد تجاوز و جنایت در خاورمیانه کرده اند و با دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه، به بی ثباتی و معضلات و مصائب منطقه می افزایند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: برخی سران عربستان سعودی در گذشته و حال، با سیاست های ناپخته و اشتباه از جمله حمایت بی چون و چرا از صدام، ایجاد، هدایت و حمایت از القاعده، زایش داعش و دیگر گروه های تروریستی، تجاوز به یمن و اینک تلاش خفت بار برای اتحاد و هم پیمانی با رژیم صهیونیستی، غرب آسیا را با بحران ها، تنش ها، بی ثباتی ها و جنگ های مستمر و طولانی رو به رو کرده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: امیدواریم مقامات فرانسوی در گفت وگوهای خود با مقامات سعودی، آموخته ها و عبرت های برجای مانده از سرنوشت متجاوزین و دیکتاتورهای پیشین منطقه را به مهمانان خود یادآور شده باشند.

کد خبر 57055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha