نیازهای دستگاه های اجرایی باید از کالاهای ایرانی تامین شود

سرویس کردستان- استاندار کردستان گفت: نیازهای دستگاه های اجرایی استان باید از تولیدات داخلی تامین شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا، بهمن مرادنيا در اولين جلسه شوراى برنامه ريزى استان در سال ٩٧، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمايت از توليد ملى و خرید کالای ایرانی از سوى مقام معظم رهبرى، گفت: يكى از مشكلات كشور ما بیکاری است و اين مشكل به واسطه عدم سرمايه گذارى و توليد به وجود آمده است.

وى بر تلاش همگانى در تحقق اين شعار تاكيد كرد و افزود: توجه توليد كنندگان به ارتقاء كيفيت و خريد كالاى ايرانى از سوى مصرف كنندگان موجب رونق توليد و كاهش بيكارى مى شود.

استاندار كردستان در اين راستا از فرمانداران و دستگاه هاى اجرايى استان خواست نيازهاى خود را از طريق خريد كالاهاى ايرانى تامين كنند.

وى همچنين بر لزوم بازديد مستمر فرمانداران از واحدهاى توليدى و پيگيرى و تلاش براى رفع مشكلات آنها با كمك دستگاه هاى اجرايى و بانك ها تاكيد كرد.

مرادنيا يادآور شد: بيكارى و تورم خاص كشور ما نيست و در ديگر كشورها نيز كم و بيش وجود دارد اما امروز برخى به ناحق هجمه هايى عليه دولت دارند و ناكارآمدى دولت را فرياد مى زنند.

استاندار كردستان تاكيد كرد: هركدام از شهرستان هاى استان بايد برنامه مشخصى براى انجام در سال ٩٧ داشته باشند و همه براى تحقق آن تلاش كنند.

وى اضافه كرد: بخشى از اين مشكلات زاييده امروز و ديروز نيست و ما به سهم خود تلاش مى كنيم اين مشكلات را رفع كنيم.

استاندار در ادامه برگزارى مستمر ماهيانه جلسات شوراى برنامه ريزى استان را خواستار شد و تاكيد كرد: با توجه به اهميت اين جلسات، بايد برگزارى آن در سال ٩٧ نظم و انضباط بيشترى داشته باشد، لازم است مديران شخصا و به موقع بدون تاخير حضور يابند و صورتجلسات به دقت پيگيرى و اجرايى شود.

وى در اين جلسه خطاب به رسانه هاى استان گفت: ما همانگونه كه از انتقادهاى درست استقبال مى كنيم انتظار داريم اقداماتى هم كه به مردم اميدوارى و نشاط مى دهد و نتيجه خدمات دولت و نظام به مردم است به درستى انعكاس داده شود.

بهمن مرانيا به برگزارى جشن هاى نوروز در شهرها و روستاهاى استان نيز اشاره كرد و گفت: نتايج برگزارى اين جشن ها مثبت و موثر بوده، برخى نيز اعتراضاتى دارند كه با توجه به اولين سال برگزارى قطعا نقاط ضعفى هم بوده اما اين نقاط ضعف در برابر نقاط قوت خيلى چشمگير نيست ولى براى برطرف كردن آنها تلاش خواهيم كرد.

وى رفع اشكالات زيرساختى استان را يكى از اقدامات لازم عنوان كرد و از دستگاه هاى ذيربط خواست براى برگزارى جشن هاى تابستانى و بهره گيرى از ظرفيت هاى استان در راستاى توسعه گردشگرى و توسعه استان تلاش كنند.

استاندار در پايان اختيارات و اعتبارات در اختيار مسئولان را بيت المال عنوان و خاطرنشان كرد: بايد در بحث پرداخت ها به پرسنل و دستگاه هاى استان عدالت اجرا شود و ميان كسى كه كار مى كند و موثر است و كسى كه كار نمى كند و تاثيرگذار نيست تفاوت وجود داشته باشد.

کد خبر 57062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha