تمدید ممنوعیت استفاده شرکت هواپیمایی عراق از حریم هوایی اروپا

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سازمان هوانوردی اروپا ممنوعیت پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی دولتی عراق بر فراز آسمان این قاره را تمدید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شفق نیوز، سازمان هوانوردی اروپا جدیدترین فهرست شرکت های فاقد حق پرواز بر فراز آسمان این قاره را منتشر کرد که نام شرکت خطوط هوایی عراق بار دیگر در آن جای دارد.

انجمن خلبانان عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که ممنوعیت پرواز هواپیماهای عراقی ایرویز به دلیل بی توجهی سازمان هوانوردی این کشور به هشدارهای سازمان هوانوردی اروپا ادامه یافته است.

در این بیانیه آمده که بروزرسانی اخیر ممنوعیت پرواز بر فراز آسمان اروپا پنج شنبه هفته گذشته انجام شده و بر اساس آن شرکت های هواپیمایی عراقی در صورت فعالیت با مجوز یک شرکت خارجی می توانند وارد حریم هوایی این قاره شوند.

این در حالی است که شرکت های هواپیمایی عراقی پروازهای به مقصد اروپا را با مجوز اطلس جت ترکیه انجام می دهند و برای این کار نیز پول پرداخت می کنند.

لازم به ذکر است که سازمان هوانوردی اروپا در سال 2015 میلادی ورود هواپیماهای عراقی به حریم هوایی کشورهای این قاره را به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی هوانوردی ممنوع کرد.

کد خبر 61453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha