سازمان ملل برای حل اختلافات اربیل و بغداد در چارچوب عراق یکپارچه تلاش می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کل سازمان ملل ضمن تأکید بر اهمیت و توجه ویژه این سازمان به مسائل کُردها، گفت که وی برای ایجاد نزدیکی میان اربیل و بغداد در چارچوب عراق متحد و یکپارچه تلاش می کند.

به گزارش کردپرس، آنتونیو گوترش در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی کردستان24 در مورد اهمیت مسائل مربوط به کردها در سازمان ملل تأکید کرد که مسائل کردها برای این سازمان اهمیت ویژه ای دارد.

دبیر کل سازمان ملل در مورد مسائل میان اربیل و بغداد و مشکل آوارگان کُرد کرکوک و خورماتو نیز گفت که وی برای ایجاد نزدیکی میان اربیل و بغداد در چارچوب عراق متحد و یکپارچه که در آن منافع کردها نیز حفظ شود، تلاش بسیاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه کُردهای سوریه سال های بسیاری است در جنگ به سر می برند، تأکید کرد که تا حد امکان برای حل مشکلات آنان با دولت سوریه، نقش میانجی را ایفا کرده است.

گوترش مدعی شد که سازمان ملل کمک های بسیاری به آوارگان عفرین نیز ارائه داده و در سطح بین‌المللی نیز برای تأمین احتیاجات ضروری آنان در تلاش است.

دبیر کل سازمان ملل خاطر نشان ساخت که وضعیت منطقه بحرانی و پیچیده است و محدودیت هایی برای فعالیت سازمان ملل وجود دارد، اما مطمئناً این سازمان اهمیت ویژه ای برای مسائل کُردها قائل است.

کد خبر 61902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha