هیچ راه و مبنای قانونی برای تمدید دوره فعالیت پارلمان عراق وجود ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان ائتلاف ملی در پارلمان عراق از نبود هیچ گونه راه و مبنای قانونی برای تمدید دوره پارلمان کنونی و در نتیجه پایان فعالیت آن طی کمتر از یک هفته خبر داد.

به گزارش کردپرس، حنین القدو، نماینده ائتلاف ملی در پارلمان عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز ضمن تاکید بر این که قانون اساسی این کشور مسئله لغو انتخابات و یا هر گونه اقدام تاثیرگذار روی دوره قانونی موجب تمدید دوره فعالیت پارلمان برای یک مدت دیگر را حل و فصل نکرده، خاطر نشان ساخت که قانون اساسی به طور کاملا روشن به این مسئله اشاره کرده که دوره فعالیت قانونی پارلمان چهار سال است و در نتیجه پارلمان نمی تواند فعالیت خود را برای یک ساعت نیز تمدید کند.

القدو ضمن اعلام این که دوره فعالیت پارلمان عراق در پایان ساعات اداری روز 30 ژوئن جاری (شنبه هفته آینده) به صورت قانونی به پایان می رسد و در نتیجه مصونیت و اختیارات تمامی اعضای آن برداشته می شود، تاکید کرد که راه و مبنای قانونی برای تمدید فعالیت پارلمان به هر دلیلی که باشد، وجود ندارد و هر گونه لایحه برای تمدید فعالیت آن نیز با مخالفت شدید رو به رو خواهد شد و چندین طرف بدان اعتراض خواهند کرد.

این در حالی است که پارلمان عراق در حال بررسی لایحه تمدید فعالیت خود تا زمان نهایی شدن نتایج انتخابات ماه گذشته میلادی این کشور می باشد.

کد خبر 61950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha