حزب جمهوری خواه خلق HDP را از حدنصاب انتخابات عبور داد

سرویس ترکیه - بکر بوزداغ، سخنگوی حکومت ترکیه در ارزیابی خود از انتخابات 24 ژوئن 2018 گفت: این حزب جمهوری خواه خلق ترکیه بود که حزب دموکراتیک خلق ها را از حد نصاب انتخابات عبور داد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ملیت، بکر بوزداغ، سخنگوی حکومت ترکیه در ارزیابی خود از انتخابات 24 ژوئن 2018 گفت: کاملا واضح و آشکار است که عملکرد محرم اینجه در مقایسه با عملکرد کمال قلیچدار اوغلو بسیار بهتر بود. حزب جمهوری خواه خلق بر پیروزی تمرکز نکرده بود. قلیچدار اوغلو شخصی نیست که پیروزی را جزو اهداف خود قرار دهد. او سیاستی را پیگیری می کند که حزب عدالت و توسعه را کم اثر کرده و تعداد نماینده های این حزب را کاهش دهد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در همین راستا بود که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه برای کاستن از نمایندگان حزب عدالت و توسعه از هر خانواده طرفدار این حزب خواست 1 نفر به حزب دموکراتیک خلق ها رای بدهد. این موضوع در صندوق های رای کاملا مشهود بود. میان آرایی که صلاح الدین دمیرتاش کسب کرده است با آراء حزب دموکراتیک خلق ها 3 درصد اختلاف است. تفاوت حزب جمهوری خواه خلق در مقایسه با انتخابات گذشته نیز 3 درصد است. بسیار آشکار است که 3 درصد از آرای حزب جمهوری خواه خلق به حزب دموکراتیک خلق ها منتقل شده است. این حزب جمهوری خواه خلق بود که حزب دموکراتیک خلق ها را از حد نصاب انتخابات عبور داد. رئیس حزب جمهوری خواه خلق به خاطر پیگیری سیاست کاستن از تعداد نمایندگان حزب عدالت و توسعه نمی تواند سیاست پیروزی در انتخابات را دنبال کند. دغدغه قلیچدار اوغلو کاستن از کرسی های آک پارتی است. وی کرسی های حزب خود را با دستان خود کم کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 61953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha