بازشماری دستی آرا تأثیر چندانی در نتایج انتخابات مجلس عراق ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق، تأکید کرد که بازشماری دستی آرای انتخابات اخیر مجلس عراق، مستلزم بودجه ای هنگفت است و تأثیر چندانی نیز بر نتیجه انتخابات ندارد و اختلافات و مشکلات را تشدید می کند.

به گزارش کردپرس، محمد عثمان در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، گفت که با وجود تائید مصوبه مجلس عراق برای بازشماری دستی آرای انتخابات دوره چهارم مجلس عراق هنوز بازشماری آرا در اقلیم کردستان آغاز نشده؛ زیرا اجرایی شدن این مصوبه مستلزم توافق، انجام دادن امور فنی مربوط به آن و اختصاص بودجه ای هنگفت و استخدام نیروهای انسانی زیادی است.

نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق افزود که بازشماری آرا دست کم به 10 هزار کارمند نیز دارد و بودجه آن چندین میلیارد دلار است، اما تاکنون تصمیم نهایی در مورد اختصاص این بودجه اتخاذ نشده است.

وی تأکید کرد که بازشماری دستی آرا در صورت اجرایی شدن نیز تأثیر چندانی در نتایج آرا نخواهد داشت و تغییرات آن اندک خواهد بود، اما مطمئناً مشکلات و اختلافات کنونی را حادتر می کند.

همچنین اشاره کرد جریان هایی که به نتایج انتخابات اعتراض داشتند، از نحوه بازشماری آرا نیز راضی نبوده و به همین دلیل مشکلات مربوط به انتخابات و نتایج آن معلق مانده است.

کد خبر 61979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha