تشکیل هیئت مشترک 4 حزب کردستانی برای اعتراض به نحوه بازشماری آرای انتخابات عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- 4 حزب اقلیم کردستان که نسبت به نتایج انتخابات مجلس عراق در اقلیم اعتراض دارند، هیئت مشترکی را برای اعتراض به نحوه بازشماری دستی آرای این انتخابات تشکیل دادند.

به گزارش کردپرس، بیستون احمد عضو کمیته انتخاباتی جنبش سیاسی هم پیمانی برای دمکراسی و عدالت در اقلیم کردستان، طی گفتگو با سایت خبری خندان اعلام کرد که این حزب به همراه احزاب جنبش تغییر و اتحاد سلامی و جماعت اسلامی کردستان پس از برگزاری نشستی تصمیم به تشکیل هیئتی مشترک برای اعتراض به نحوه بازشماری آرای انتخابات دوره چهارم مجلس عراق گرفته اند.

وی افزود که اعتراض این احزاب به تصمیم کمیسیون عالی انتخابات عراق مبنی بر بازشماری محدود آرای انتخابات است که فقط شامل بازشماری آرای مراکزی می شود که رسماً علیه روند رأی گیری و شمارش آرا در آن ها اعلام شکایت شده است.

بیستون احمد با اشاره به اینکه مصوبه مجلس عراق بر بازشماری دستی تمام آرای انتخابات دوره چهارم مجلس عراق در سراسر کشور تأکید دارد و اقدام کمیسیون در بازشماری مراکزی که شکایت علیه آن ها انجام شده و چشم پوشی از دیگر آرا، غیرقانونی است؛ گفت که هیئت مشترک حقوقی 4 حزب رسماً علیه این تصمیم کمیسیون شکایت می کند.

همچنین گفت که شکایت علیه این تصمیم در شورای قضایی که سرپرستی امور کمیسیون انتخابات عراق را بر عهده گرفته مطرح می شود و در صورت عدم پاسخگویی در این نهاد؛ این چهار حزب شکایت خود را در دادگاه فدرال عراق طرح می کنند.

مجلس عراق، در پی تشدید اعتراضات برخی از احزاب و جریان ها به نتایج انتخابات دوره چهارم مجلس که در 22 اردیبهشت/12 می برگزار شد، اقدام به تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات کشور کرده و طبق این مصوبه رأی به بازشماری دستی آرای انتخابات داد و مصوبه مذکور از سوی دادگاه فدرال عراق نیز تائید شده است.

4 حزب مذکور در اقلیم کردستان تمام روند انتخابات مجلس عراق در اقلیم کردستان و کرکوک را رد کرده و تأکید می کنند که دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان تقلب گسترده ای را در این انتخابات انجام داده و خواهان ابطال نتایج این انتخابات و برگزاری دوباره انتخابات در اقلیم کردستان هستند.

کد خبر 62043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha