بمباران استان دهوک اقلیم کردستان توسط ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جنگنده های ارتش ترکیه امروز روستاهای منطقه آمیدی در استان دهوک اقلیم کردستان را بمباران کردند.

به گزارش کردپرس، حملات هوایی ارتش ترکیه علیه مناطق مسکونی اقلیم کردستان ادامه دارد و بعد از ظهر امروز چهارشنبه 6 تیر/27 ژوئن، جنگنده های ارتش ترکیه بار دیگر مناطق مسکونی منطقه آمیدی از توابع استان دهوک را هدف حمله قرار دادند.

شبکه تلویزیونی ان. آر. تی در این مورد گزارش داد که جنگنده های ارتش ترکیه دو بار روستاهای گَلی بازی و گَلی هسپا را در منطقه برواربالای آمیدی بمباران کرده و هم اکنون نیز بر فراز آسمان منطقه حضور دارند.

هنوز اطلاعی از خسارات احتمالی این بمباران منتشر نشده است، اما در بمباران های پیشین ترکیه، سیستم آب رسانی منطقه تخریب و روند آب رسانی به این روستاها مختل و قسمت های بسیاری از زمین های کشاورزی و زراعی منطقه دچار خسارات شده است.

حملات ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک، در اقلیم کردستان صورت می گیرد و این در حالی است که پ.ک.ک، تأکید می کند که نیروهای این حزب در روستاها حضور ندارند و فقط در قسمت های کوهستانی به سر می برند.

از سوی دیگر نیز ارتش ترکیه از چند ماه پیش تاکنون وارد عمق 30 کیلومتری خاک اقلیم کردستان شده و عملیات گسترده را در مناطق مسکونی آغاز کرده و آزادانه وارد روستاهای منطقه می شوند.

کد خبر 62063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha