آمریکا برای جلوگیری از بروز خلا قانونی در عراق، روی کویت حساب باز کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک وزیر عراقی تاکید کرد که دولت آمریکا برای جلوگیری از ورود این کشور به بحران خلا قانونی و همچنین تشکیل دولت جدید، روی نقش آفرینی کویت حساب باز کرده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه العربی الجدید چاپ لندن در شماره امروز (چهارشنبه) خود از یک وزیر عراقی در بغداد نقل کرده که دولت آمریکا برای پایان بحران کنونی انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت جدید کشورش، تا حد زیادی به نقش آفرینی کویت متکی شده چرا که صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور نزد طرف های مختلف عراقی از احترام و مقبولیت برخوردار است و می تواند در پایان دادن به بحران انتخابات و نزدیک کردن دیدگاه های آنها به یکدیگر سهیم باشد.

به گفته این وزیر که نام وی فاش نشده، برخی رهبران جریان های سیاسی عراق مخالف هر گونه نقش آفرینی آمریکا در رابطه با مسائل داخلی کشورشان هستند و آن را بخشی از کشمکش واشنگتن با تهران در داخل عراق قلمداد می کنند.

این وزیر عراقی صحبت های کنونی درباره نقش آفرینی عربستان سعودی در کشورش را نیز تا حد زیادی اغراق آمیز خواند و تاکید کرد که حتی رهبران سیاسی سنی عراق در جریان های اصلی سه گانه نیز از تعامل با ثامر السبهان، سفیر پیشین عربستان در بغداد و و یحیی شراحیلی، کاردار پیشین سفارتخانه این کشور خودداری می کنند.

وزیر مذکور با بیان این که به نظر می رسد دلیل خودداری آنها، سردرگمی عربستان در تعامل با گروه های سنی عراق و ناتوانی السبهان در درک ماهیت جریان سیاسی سنی این کشور باشد، خاطر نشان ساخت که ناکامی وضاح الصدید به عنوان نامزد مورد حمایت عربستان و برخوردار از پشتیبانی مادی و رسانه ای این کشور در نتیجه گیری در انتخابات پارلمانی اخیر در داخل پایگاه خود یعنی استان نینوا، تصویر کوچکی از ناکامی سعودی ها در هر گونه تاثیرگذاری در داخل عراق به شمار می آید.

کد خبر 62064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha