متهمان به قتل «صادق برمکی» به حکم اعدام اعتراض دارند

سرویس آذربایجان غربی- رییس دادگستری مهاباد از اعتراض وکلای سه متهم قتل «صادق برمکی» به حکم اعدام صادر شده برای آنها خبر داد.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام نظامیان با اشاره به اینکه حکم صادر شده برای پرونده 'صادق برمکی' هنوز قطعی نشده است، گفت: وکلای هر سه متهم نسبت به حکم اعتراض دارند و حکم نهایی پس از اعلام نظر دیوان عالی اجرا خواهد شد.

وی در حالی که با خبرگزاری رسمی دولت، گفت وگو می کرد، افزود: موضوع پرونده قتل صادق برمکی در صلاحیت دادگاه 'کیفری یک' بوده و با حضور همزمان سه قاضی به آن رسیدگی شده است؛ بر این اساس پرونده در سریع ترین زمان ممکن و در هشت ماه مورد رسیدگی قرار گرفت.

دو هفته قبل، «یونس محمدی» وکیل اولیاء دم «صادق برمکی» در گفت وگو با کردپرس، ضمن اعلام خبر صدور حکم قصاص برای متهمین ردیف اول تا سوم این پرونده، تصریح کرد: با توجه به اراده ای که در قضات دادگاه مشاهد کردم و حساسیت موضوع و عمق جنایت امکان تغییر در رای صادره دادگاه بعید به نظر می‌رسد.

صادق برمکی جوان 19 ساله مهابادی در 30 شهریورماه سال گذشته، به دعوت دوستانش خانه را ترک کرد و سه روز بعد جسد ساطور خورده و سوخته وی در حومه مهاباد کشف شد.

قاتلان از تمامی مراحل جنایت خود تصویر برداری کرده بودند و انتشار بخشهایی از فیلمهای این جنایت سبب شوکه شدن افکار عمومی شد.

علی رغم شناسایی قاتلان و صدور حکم برای آنها، انگیزه این جنایت مشخص نشده است و رئیس دادگستری مهاباد نیز گفته است که « پرونده قتل صادق برمکی مربوط به مسایل ناموسی نبوده است.»

به گفته وکیل خانواده مقتول خود متمهان انگیزه «شیطان پرستی» را مطرح کرده اند. محمدی مدتی قبل در گفت وگو با روزنامه جام جم گفته است: یکی از آنها عضو سایت دارک وب و اعلام کرده بود می‌خواهد فیلم جنایت را در این سایت بارگذاری کند. یکی از متهمان هم اعلام کرده بود، شیطان‌ پرست است. چهار متهم در حالی محکوم شده‌اند که هنوز انگیزه اصلی جنایت را بازگو نکرده‌اند.

در پرونده قتل «صادق برمکی» چهار متهم وجود دارد که حکم قصاص از طریق اعدام با طناب دار برای متهمین ردیف اول تا سوم (دانیال، کمال و سید دانیال ) به جرم قتل عمد صادر شده است.

حسین. ج متهم ردیف چهارم نیز به جرم معاونت در قتل عمد، که آلات قتاله دو قبضه ساطور و تبر با علم به نقشه قتل، در اختیار قاتلان قرار داده است، به ۱۰ سال و یک روز زندان محکوم شده است./

کد خبر 62065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha