مهمترین تحولات روز چهارشنبه 6/4/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز چهارشنبه 6 تیر 1397 در کشور ترکیه می اندازیم

  • بحران در CHP: هواداران CHP خواستار استعفای کمال قلیچدار اوغلو شدند

در پی انتشار اخباری مبنی بر درخواست برخی از اعضای حزب جمهوری خواه خلق برای استعفای کمال قلیچدار اوغلو رئیس این حزب پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری؛ این بار نیز هوادران این حزب با تجمع در برابر ساختمان مرکزی حزب خواستار استعفای قلیچدار اوغلو از سمت خود شده اند.

  • کمال قلیچدار اوغلو سکوت خود را شکست: به دیکتاتور تبریک نخواهم گفت

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه بعد از 3 روز سکوت کامل به دنبال شکست در انتخابات 24 ژوئن در مصاحبه مطبوعاتی که در مرکز حزب تشکیل داده بود شرکت کرده و طی سخنانی ضمن تاکید بر این که پیروزی در انتخابات را به رجب طیب اردوغان تبریک نخواهد گفت عنوان کرد: چه چیزی را به یک دیکتاتور تبریک بگویم؟!. به انسانی که اعتقادی به دموکراسی ندارد نباید تبریک گفت.

  • انتقاد تند نماینده سابق CHP از کمال قلیچدار اوغلو: 2920 روز است CHP با ریاست قلیچدار اوغلو در تمام انتخابات ها شکست می خورد

عرن اردم، نماینده سابق استانبول در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق در انتقادی تند از کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق گفت: 2920 روز است که حزب جمهوری خواه خلق با ریاست کمال قلیچدار اوغلو در تمام انتخابات ها شکست خورده است. ولی {محرم اینجه} در 50 روز توانست حد نصاب 30 درصدی را که حزب چندین سال است نمی توانست به آن دست پیدا کند پشت سر بگذارد. چیزی که اکنون باید انجام شود تشکیل کنگره فوق العاده برای حزب است.

  • حکم زندان برای خواننده کرد در پی حمایت از HDP و صلاح الدین دمیرتاش

هوزان جانه، از خواننده های معروف کرد در راستای حمایت از حزب دموکراتیک خلق ها و صلاح الدین دمیرتاش به ادیرنه سفر کرد و در آنجا دستگیر شده بود؛ به اتهام "عضویت در گروه های تروریستی" به حکم دادگاه 1 جزایی ادیرنه به زندان محکوم شد.

  • سقوط هواپیمای آموزشی در استان آدی یامان ترکیه

یک فروند هواپیمای آموزشی ترکیه در منطقه بِسنه استان کردنشین آدی یامان سقوط کرده است که بر اساس اخبار منتشر شده خلبان این هواپیمای آموزشی جان باخته است.

  • تشدید عملیات مبارزه با جماعت گولن در ترکیه ؛ حکم دستگیری یک ژنرال و 99 نظامی ارتش ترکیه صادر شد

در پی تشدید عملیات مبارزه با جماعت گولن در 3 روز اخیر بعد از انتخابات ترکیه، دادستان آنکارا حکم دستگیری 100 نظامی ارتش ترکیه از جمله یک ژنرال و 99 نظامی نیروهای مسلح ترکیه را به اتهام همکاری با جماعت گولن صادر کرده است.

  • حکم آزادی روزنامه نگار محکوم به حبس ابد ترکیه توسط دادگاه تجدیدنظر صادر شد

دادگاه تجدید نظر منطقه ای استانبول با بررسی پرونده 6 تن از روزنامه نگاران محکوم به حبس ابد ترکیه در پرونده کودتای 15 جولای 2016 حکم به آزادی مهمت آلتان روزنامه نگار روزنامه جمهوریت صادر کرده است.

  • دستگیری 8 عضو تشکیلات حزب دموکراتیک خلق ها در سوروچ

نیروهای مبارزه با ترور پلیس ترکیه امروز 8 تن از اعضای تیم تبلیغاتی حزب دموکراتیک خلق ها در منطقه سوروچ استان شانلی اورفا را دستگیر کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 62073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha