استقرار ارتش ترکیه در سه منطقه اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در منطقه برادوست از توابع استان اربیل، گفت که نیروهای ارتش ترکیه در سه نقطه از برادوست مستقر شده اند.

به گزارش کردپرس، ملا کریم برادوستی در گفتگو با سایت خبری SNN اعلام کرد که تاکنون ارتش ترکیه آزادانه در مناطق "برمیزه"، کوه "چیادیل" و کوه "که ویت" واقع در برادوست از توابع منطقه سوران واقع در استان اربیل مستقر شده اند و شبانه از سوی نیروهای پ.ک.ک، هدف حملات چریکی قرار می گیرند و درگیری میان آنان به وجود می آید.

مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در برادوست تأکید کرد که بر خلاف آنچه در رسانه ها گفته می شود؛ نیروهای ترکیه تدارکی برای انجام دادن حمله گسترده و عملیات بزرگ در منطقه ندارند.

همچنین اشاره کرد که درگیری های ارتش ترکیه با پ.ک.ک، بیشتر به صورت شبانه و بمباران ارتش ترکیه علیه این مناطق نیز در زمان نقل و انتقال نظامیان ترکیه و رساندن تدارکات به آنان روی می دهد و عمدتا مناطق مسکونی را که نظامیان ترکیه در نزدیکی آن ها مستقر هستند، هدف قرار می دهد.

وی تأکید کرد که ساکنان منطقه برادوست تاکنون به خاطر تهدیدات حضور نیروهای ترکیه، محل سکونت خود را ترک نکرده و هیچ یک از روستاها تخلیه نشده است.

این در حالی است که پیش‌تر رسانه های اقلیم، به نقل از منابع محلی گزارش دادند که شماری از روستاهای این منطقه به دلیل بمباران ها و عملیات نظامی ترکیه و خسارات ناشی از آن، تخلیه شده اند.

ارتش ترکیه تحت عنوان حمله ب پ.ک.ک، وارد عمق 30 کیلومتری خاک اقلیم کردستان شده و مناطق مرزی اقلیم را بمباران می کند و این در حالی است که پ.ک.ک، تأکید می کند، هدف اصلی ترکیه اشغال اقلیم کردستان و تحکیم پایگاه نظامی خود در اقلیم است و نیروهای این حزب در مناطق مسکونی اقلیم و مناطقی که ترکیه آن ها را بمباران می کند، حضور ندارند.

کد خبر 62081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha